اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

فرمانده نیروی زمینی ارتش: مرزها را مکانیزه رصد می‌کنیم/ تفاوت‌های ۲ ارتش‌ ایران و آمریکا

امیر سرتیپ حیدری گفت: ما مرز را با استفاده از فناوری‌های دیجیتالی و سیگنالی روز به صورت مکانیزه رصد می‌کنیم به طوری‌که در طول ۲۴ ساعت هیچ فعالیت سیگنالی، انسانی و تحرکی از ما پنهان نیست.

فرمانده نیروی زمینی ارتش: مرزها را مکانیزه رصد می‌کنیم/ تفاوت‌های ۲ ارتش‌ ایران و آمریکا

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (سه‌شنبه ۲۶ فروردین) در نشست خبری به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی ارتش، اظهار داشت: روز ۲۱ فروردین سالروز شهادت شهید قوطاسلو، شهید منفرد، شهید زرهرن و شهید یداللهی ۴ تن از شهدای مدافع حرم نیروی زمینی ارتش در سوریه است که باد و خاطره این شهیدان را گرامی‌ می‌داریم. همچنین ایام شهادت سپهبد شهید صیاد شیرازی و سپهبد قرنی را داشتیم که یاد این شهدا را و شهید حاج قاسم سلیمانی را هم گرامی می‌داریم.

وی افزود: ماموریت اصلی نیروهای مسلح و نیروی زمینی ارتش، دفاع از استقلال و حفظ تمامیت ارضی میهن است که نیروی زمینی قهرمان ارتش در ۳ مقطع مشخص تاریخی توانسته با ولایت مداری و حضور بی‌نظیر خود در صحنه این ماموریت الهی را انجام دهد.

امیر حیدری ادامه داد: در روزهای اول انقلاب که گروهک‌هایی در غرب کشور سر بر آورده بودند تنها نیروی نظامی منظمی که توانست پوزه آنها را با هدایت حضرت امام(ره) به خاک بمالد، نیروی زمینی است. اعتقاد دارم که نزاجا و ارتش جمهوری اسلامی ایران متولد انقلاب است و در روز ۲۹ فروردین تولد دوباره‌ای پیدا کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه دفاع مقدس دوره دیگری است که نیروی زمینی نقش خود را ایفا کرد، گفت: نیروی زمینی در ما‌ه‌های اول جنگ دشمن را شکست داد چرا که نگذاشت دشمن به اهدافی که برای خود تعریف کرده بود برسد.

وی خاطرنشان کرد: نقطه عطف سوم نیروی زمینی پس از جنگ است. بسیاری از نیروها از مرز رفتند، اما نیروی زمینی کماکان در مرزها ماند؛ از دهانخ خلیج فارس تا نقطه سه مرزی ایران عراق و ترکیه چراکه منافقین در حال شرارت بودند.

** تفاوت‌های ارتش ایران و ارتش آمریکا

امیر حیدری در مقایسه ارتش جمهوری اسلامی ایران با نیروهای مسلح دیگر کشورها و خصوصا ارتش آمریکا، تصریح کرد: ما سه تفاوت اساسی با ارتش‌های دیگر کشورها و بالاخص ارتش آمریکا داریم. تفاوت اول ما در ماهیت ارتش‌ها است. ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروهایی هستند که بر اساس تعالیم اسلام و مبانی الهی به وجود آمده و بر اساس همین مبانی مدیریت می‌شوند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در تشریح دومین تفاوت نیروهای مسلح کشورمان با نیروهای مسلح دیگر کشورها، ادامه داد: نیروهای مسلح ما توسط نایب امام زمان(عج) فرماندهی می‌شود و به دلیل وجود مبارک ولی فقیه است که تلاش نیروهای مسلح جهاد فی سبیل الله محسوب می‌شود. اما نیروهای مسلح آمریکا را چه کسی فرماندهی می‌کند؟ کسی آنها را مدیریت می‌کند که در جهان به رذالت معروف است.

وی گفت: نوع ماموریت‌ها دیگر تفاوت است. شما به ارتش آمریکا نگاه کنید که در خلیج فارس چه کار می‌کند؟ مامورت ارتش آمریکا از بین بردن استقلال کشورها است.

امروز بهترین کارویژه ما در بحث کرونا این است که توان‌مان را برای مبارزه با کرونا در خدمت مردم بگذاریم و حتی حاضریم با تصویب و تصمیم فرمانده معظم کل قوا، توان و تجارب‌مان در حوزه مقابله با کرونا را در اختیار دیگر کشورها بگذاریم.اما شما کارویژه ارتش آمریکا در بحث کرونا را ببینید! کارویژه آنها دزدی و راهزنی دریایی محموله دیگر کشورها است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تأکید بر اینکه آمریکایی ها توان حفاظت از نیروهای خود را هم ندارند، تصریح کرد: در همین ناو هواپیمابر روزولت حدود ۱۰۰۰ نفر به کرونا مبتلا شدند. بعد هم فرمانده این ناو را که این خبر را اعلام کرده بود را برکنار کردند. امروز هم اعلام کردند ناو هواپیمابر ترومن هم در حال ترک منطقه است و امروز وارد دریای مدیترانه شد.

**حتی یک فوتی کرونا هم نداشتیم

امیر حیدری با بیان اینکه نیروی زمینی در میان نیروهای مسلح بیشترین نیرو را دارد، گفت: به حمدالله تاکنون حتی یک سرباز هم فوتی در بحث ابتلا به بیماری کرونا نداشته‌ایم.

وی مردم‌یاری و مردم‌دار بودن را یکی دیگر از وجوه تمایز نیروی زمینی ارتش برشمرد و خاطرنشان کرد: در سیل و زلزله و حوادث طبیعی نیروی زمینی با تمام توان حضور پیدا کرده است و مورد تشویق و تمجید فرمانده معظم کل قوا قرار گرفته است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در بحث مقابله با کرونا هم رزمایشی را راه‌اندازی کردیم که در آن دو هدف مشخص یعنی جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و تبدیل تهدید به فرصت را دنبال می‌کنیم.

امیر حیدری بیان کرد: کنترل ورودی و خروجی شهرها، استقرار پست‌های بیماریابی در ورودی شهرها و روستاها، اعزام بیماران به مراکز درمانی، ضدعفونی کردن بیش از ۴۰۰۰ نقطه، در اختیار قرار دادن ۲۸ بیمارستان نیروی زمینی برای درمان بیماران، استقرار بیمارستان‌های سیار و ایجاد نقاهتگاه‌ها از جمله اقدامات نیروی زمینی ارتش است.

وی با اشاره به اینکه نیروی زمینی ارتش ظرف ۴۸ ساعت بیمارستان و نقاهتگاه ۲ هزار تخت خوابی را در تهران ایجاد کرد، گفت: در بیشتر شهرهای کشور بنابر خواست استانداران این کار را انجام دادیم و امروز ۹۹۰۰ تخت در قالب نقاهتگاه در سراسر کشور ایجاد کرده‌ایم.

**مرزها را مکانیزه رصد می‌کنیم

فرمانده نیروی زمینی ارتش در خصوص وضعیت کنونی این نیرو، خاطرنشان کرد: در غرب، جنوب غرب و مرز مشترک با افغانستان نیروی زمینی مستقر است. ما مرز را با دیوار گوشتی مراقبت نمی‌کنیم، بلکه مرز را با استفاده از فناوری‌های دیجیتالی و سیگنالی روز به صورت مکانیزه رصد می‌کنیم به طوریکه در طول ۲۴ ساعت هیچ فعالیت سیگنالی، انسانی و تحرکی از ما پنهان نیست.

امیر حیدری با بیان اینکه نیروی زمینی به خودکفایی رسیده است، عنوان کرد: امروز نیروی زمینی به موضوع استمرار عملیاتی جامه عمل پوشانده و به قطب آرامش دادن به مردم رسیده است.

وی گفت: بزرگترین ناوگان بالگردی در کشورهای اطراف‌مان متعلق به هوانیروز ما است. امروز بالگردهای ما در قابلیت جنگ در شب و موشک‌های برد زیاد به آخرین فناوری‌ها دست یافته اند. به بردی در موشک‌های بالگردی رسیده‌ایم که می‌توانیک پوزه دشمن را به خاک بمالیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه این نیرو توپخانه بسیار قدرتمندی دارد، اظهار داشت: در همین موضوع دفاع از حرم غرش توپخانه نیروی زمینی خواب را از تکفیری‌ها گرفته بود. در بعد زرهی و ضدزره هم قدرت بسیار خوبی خلق شده است.

**رژه خدمت جایگزین رژه ۲۹ فروردین

امیر حیدری در خصوص برنامه جایگزین برای رژه ۲۹ فروردین، گفت: امسال روز ۲۹ فروردین رژه خدمت خواهیم داشت تا توان و قدرت مضاعفی به کشورمان در بحث مقابله با کرونا بیافزایم. تجهیزات ویژه‌ای را پای کار خواهیم آورد و بسته‌های بهداشتی در نقاط محروم توزیع می‌شود.

وی گفت: همچنین تجهیزات جدید نیروی زمینی نیز رونمایی خواهد شد. در بحث تشخیصی ۲ دستاورد خواهیم داشت و در بحث مقابله با کرونا نیز ۳ دستاورد جدید رونمایی خواهیم کرد. دستاوردهایی در حوزه سایبری، فاوا و تحرک هم خواهیم داشت که از اینها رونمایی می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در بحث تحرک انواع خودروهای کیان-۵۰۰، کیان-۶۰۰ و کیان-۷۰۰ که در مجموعه شهید زرهرن تولید شده است، در بخش ضدزره نیز موشک‌های ضدزره را خواهیم داشت.

**کرونا تاثیری بر توان‌رزمی ما نداشته است

امیر حیدری در خصوص تاثیر کرونا بر توان رزمی نیروی زمینی ارتش، خاطرنشان کرد: توانسته‌ایم به گونه‌ای تدبیر کنیم که مردمیاری ما تأثیری در توان رزم ما نداشته باشد چراکه از قبل یگان‌هایی برای این موضوع مانند یگان‌های جنگ نوین در نیروی زمینی وجود داشته است.

وی در خصوص توان پهپادی نزاجا نیز عنوان کرد: در مراکز تحقیقاتی‌مان به موضوع پهپاد به صورت جدی پرداخته‌ایم و علاوه بر آن از صنایع دفاعی نیز  پهپادهای خوبی را خریداری کرده‌ایم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین در خصوص زمان احصا تهدید کرونا در نیروی زمینی ارتش، گفت: یکی از اموراتی که در ارتش جمهوری اسلامی ایران قطع نمی‌شود، رصد تهدیداتی است که در آینده ممکن است متوجه ما شود. اولین دستورالعمل مقابله با کرونا در ۱۹ بهمن صادر شد که در نتیجه آن تمهیداتی مانند تهیه مواد ضدعفونی کننده و ... را اتخاذ کردیم. همین زود دست به کار شدن باعث شد که در حال حاضر امن‌ترین جا سربازخانه‌ها است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول