اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

ارائه تنفس سه ماهه به تسهیلات شرکت‌های پارک علم و فناوری

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه از تنفس سه ماهه تسهیلات ارائه شده به شرکت های حاضر در این پارک و عدم دریافت اجاره بها از این شرکت‌ها در شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور خبر داد.

ارائه تنفس سه ماهه به تسهیلات شرکت‌های پارک علم و فناوری

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم،  قنبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در نشست مجازی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با روسای پارک‌های علم و فناوری کشور که با محوریت بررسی دستاوردهای پارک‌ها در مبارزه با بیماری کویید-۱۹ برگزار شد، از طراحی و احداث بیمارستان‌های صحرایی توسط شرکت های مستقر در این پارک خبر داد.

وی با اعلام تولید و ساخت لوله‌های خون‌گیری جهت تشخیص میزان عفونت در خون در این پارک اظهار داشت: علاوه بر این، اپلیکیشن پزشکی از راه دور، تست غربال گری ویروس کرونا، تولید کیت تشخیص کرونا (با حمایت آستان قدس رضوی)، طراحی مسیریاب نزدیک ترین محل تشخیص حوزه آلوده به کرونا (که جزو ۱۰ استارت برتر کشور در این زمینه شناخته شد)، تکنولوژی پلاسما برای موارد استریل کردن و تولید انبوه مواد ضدعفونی‌کننده و عرضه آن‌ها به بیمارستان‌ها و عموم مردم از دیگر اقدامات شرکت‌های مستقر در این پارک بوده است.

*تولید دستگاه های ضدعفونی کننده قابل حمل در پارک علم و فناوری کرمانشاه
خان احمدی، رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه از تولید دستگاه‌های ضدعفونی کننده قابل حمل دراین پارک خبر داد و گفت: پس از اعلام ستاد بحران کرونای استان کرمانشاه، ۱۷ شرکت این پارک وارد چرخه تولید موارد مقابله با شیوع این ویروس شدند.
وی افزود: ساخت سه دستگاه برای تولید ماسک‌های N95 (تامین صد در صد ماسک مصرفی استان)، تولید دستگاه‌های ضدعفونی کننده قابل حمل، تولید داروی کاملاً گیاهی برای پیشگیری از کرونا، تولید کیت های تشخیص ابتلا به ویروس کرونا و همچنین تولید انبوه ضدعفونی کننده های سطوح و دست ها و اعلام فراخوان ارسال طرح های مرتبط با شیوع ویروس کرونا به این پارک از فعالیت های عمده شرکت های مستقر در این پارک علم و فناوری کرمانشاه می باشد.
وی با تشکر از حمایت‌های وزارت علوم، صندوق نو آوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از فعالیت‌های این پارک، مواردی از قبیل تنفس سه ماه تسهیلات ارائه شده به شرکت ها و همچنین عدم دریافت اجاره شرکت ها را از جمله موارد حمایتی در این دوران ذکر کرد.

*فعالیت بیش از ۲۰۰ واحد فناور و شرکت دانش بنیان برای مقابله با ویروس کرونا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
در این نشست حسینی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیر کبیر با اعلام اینکه ۲۰۰ واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان برای مقابله با ویروس کرونا دراین دانشگاه فعالیت می‌کنند، گفت: در این مدت و به خصوص در ایام تعطیلات، فضا سازی مناسبی برای فعالیت شرکت ها فراهم شد.
وی افزود: سیستم استریل برگه های ارزشمند و بهادار، تولید ونتیلاتور در دانشکده مهندسی پزشکی، ساخت کیت تست کرونا، ساخت تب‌سنج سبک و ارزان قیمت با تشخیص از فاصله ۵ سانتیمتری از عمده فعالیت‌های دانشگاه صنعتی امیر کبیر در دو ماهه اخیر بوده است.
حسینی همچنین به تولید انبوه ماسک‌های N95 و توقف صادرات آن به چین به دلیل مصرف داخلی، ساخت دستگاه استریل هوا برای اتاق های عمل و اتاق بیماران بستری شده (در بیمارستان مسیح دانشوری نصب شده است) و تولید انبوه انواع مواد ضدعفونی کننده در این دانشگاه اشاره کرد.

*ارائه ۱۶ محصول پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی
واعظی، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از تولید ۱۶ محصول در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این پارک خبر داد و گفت: از این محصولات تولیدی می‌توان به مواردی از قبیل ساخت دستگاه ضدعفونی کننده سه کاره داخل کابین اتوبوس ها (علاوه بر ضدعفونی کردن سطوح، مانع نشستن بعدی این ویروس بر روی سطوح می شود)، ساخت دستگاه تب سنج با تشخیص فاصله، ساخت دستگاه ونتیلاتور که هفته آینده ۱۰۰ دستگاه به بازار مصرف عرضه خواهد شد و تولید انبوه مواد ضدعفونی کننده و ژل های ترکیبی دست و سطوح اشاره کرد.
وی همچنین از اعمال تخفیف ۵۰ در صدی اجاره بهای شرکت‌ها، پرداخت پکیج حمایتی ومهلت بابت چک های باز پرداختی جهت حمایت بیشتر از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این پارک خبر داد.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول