اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

درخواست جامعه اسلامی دانشجویان از وزیر دادگستری برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان طی نامه‌ای به وزیر دادگستری خواستار نظارت بر بازار و جلوگیری از افزایش قیمت اقلام مصرفی مردم شد.

درخواست جامعه اسلامی دانشجویان از وزیر دادگستری برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان طی نامه‌ای به سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری خواستار نظارت بر بازار و جلوگیری از افزایش قیمت اقلام مصرفی مردم شد.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای سید علیرضا آوایی

وزیر محترم وزارت دادگستری

با سلام و احترام؛

همانطور که مستحضرید، نزدیک به 2 ماه است که مردم عزیز کشورمان همانند مردم سایر ملت های جهان درگیر بیماری کرونا شده اند و مشکلات عدیده ای‌ در زمینه های سلامت، معیشت، اقتصاد، آموزش و دیگر موارد برای ایشان پیش آمده است.

متاسفانه بی تدبیری‌های عوامل اجرایی در سال های اخیر باعث ایجاد مشکلات اقتصادی، افزایش قیمت اجناس و اقلام مصرفی و در نهایت کاهش قدرت خرید در اقشار کم درآمد جامعه شده. جنابعالی مطلع هستید که در این اوضاع شیوع بیماری اکثر مردم خانه نشین شده و درآمدی برای گذران امورات زندگی نداشته یا بسیار اندک شده است. 

باید خدمتتان عرض نمائیم که در این شرایط و البته در آستانه ماه مبارک رمضان که طبیعتا تقاضا در اقلام مصرفی غذایی از جمله برنج، گوشت و دیگر موارد افزاش قابل توجه خواهد داشت، با رصد جامعه همچنان شاهد افزایش بی رویه و کاذب قیمت ارزاق عمومی هستیم که باعث افزایش فشار بر اقشار کم درآمد جامعه شده. متاسفانه در شرایط رکود بازار دلال ها و واسطه ها محصولات تولیدی بنگاه ها را ارزانتر خریده اما به مردم گرانتر میفروشند که این ظلمی است آشکار به تولید و مردم.

در این شرایط ضمن آنکه باید با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت از هرگونه افزایش قیمت ها خودداری شود، لازم و ضروری است با دستوری ویژه جنابعالی سازمان تعزیرات حکومتی به صورت شبانه روزی اقدام به بازرسی های ویژه و بررسی گزارشات مردمی کرده تا شرایط بازارها برای مصرف کنندگان مطلوب و قابل استفاده باشد. قطعا نظارت موثر باعث خواهد شد هم تولید کننده و هم مصرف کننده متضرر نشوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول