اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فراکسیون‌های شیعه به «الکاظمی» در تشکیل کابینه، اختیار تام می‌دهند

یک منبع از نشست رهبران فراکسیون‌های شیعه در منزل رئیس ائتلاف الفتح خبر داد و گفت که قرار شده است، مأمور تشکیل کابینه عراق، در انتخاب وزاری خود، اختیار تام داشته باشد.

فراکسیون‌های شیعه به «الکاظمی» در تشکیل کابینه، اختیار تام می‌دهند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع از نشست «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح با رهبران ارشد فراکسیونهای سیاسی شیعه عراق خبر داد.

این منبع به شبکه خبری «رووداو» گفت که این نشست در منزل العامری برگزار شده و در آن «نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دولة القانون»، «عمار الحکیم» رئیس جریان حکمت، «حیدر العبادی» رئیس ائتلاف النصر، «نصار الربیعی» از رهبران جریان صدر و سایر رهبران فراکسیونهای شیعه حضور داشتند.

وی خبر داد که افراد حاضر در این نشست، توافق کردند که به مصطفی الکاظمی برای انتخاب وزاری کابینه خود، اختیار تام بدهند؛ به گونه‌ای که شرط توازن مربوط به گرووهای سیاسی رعایت شود.

برهم صالح، رئیس جمهور عراق پنجشنبه گذشته بعد از آنکه احزاب سیاسی با نخست‌وزیری «عدنان الزُرفی» مخالفت کردند، الکاظمی، رئیس اطلاعات فعلی عراق را مأمور به تشکیل کابینه کرد. او باید در ظرف یک ماه، اسامی وزرای کابینه را به پارلمان تحویل دهد و رأی اعتماد گیرد.

انتهای پیام/م

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول