اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

از دوخت ماسک تا کمک به کادر درمانی توسط مدافعان سلامت ریحانه+ عکس

هم ماسک می‌دوزند وهم برای کمک به کادر درمانی به بیمارستان‌ها می‌روند؛‌اینها نمونه‌های کوچک از اقدامات بزرگ و جهادی این روزهای طلاب و فراگیران علوم اسلامی در حوزه علمیه ریحانه الرسول است.

از دوخت ماسک تا کمک به کادر درمانی توسط مدافعان سلامت ریحانه+ عکس

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، با شیوع ویروس کرونا و تلاش در جهت پیشگیری و مقابله با آن علاوه بر گروه‌های درمانی، پزشکی و بهداشتی سایر بخش‌های دیگر جامعه از جمله طلاب و فراگیران علوم اسلامی نیز دست به کار شده و برای کمک در امر مبارزه با کرونا، به میدان شتافتند.

تهیه و تولید ماسک، کمک به کادر درمانی، غسل و شستشوی جانباختگان کرونایی، تهیه بسته ارزاق برای افراد کم درآمد و غیره از جمله فعالیت‌هایی است که جمع کثیری از طلاب در کنار سایر اقشار مردم به آن می‌پردازند.

حوزه علمیه ریحانه‌الرسول نیز در امر مبارزه با کرونا، اقدامات چشمگیری داشته از جمله تهیه ماسک و کمک به کادر درمانی؛ در این راستا با خانم جبارات مسئول ستاد مدافعان سلامت ریحانه به گفت‌وگو نشستیم.

وی گفت: با شیوع بیماری منحوس کرونا، حوزه علمیه ریحانه‌الرسول اقدام به راه‌اندازی ستاد مدافعان سلامت ریحانه کرد که با کمک خواهران وخیرین این ستاد را تجهیز کرده و توانستیم با حضور و فعالیت 50 خانم که هم شامل طلاب و فراگیران مراکز علوم اسلامی وابسته به حوزه علمیه در منطقه 12 هستند و هم برخی بانوان محله, تعداد 17 هزار ماسک را در طی 14 روز تهیه کنیم.

مسئول ستاد مدافعان سلامت ریحانه تصریح کرد: هر روز بانوان از ساعت 8 تا 14 در کارگاه یا منزل ماسک‌ها را دوخته،‌ایزوله و بسته بندی کرده و به واسطه همسر یا طلاب برادر حوزه علمیه بقیه‌الله به بیمارستان‌ها فرستاده یا برای توزیع به مناطق جنوب تهران منتقل می‌کنند.

وی به دیگر فعالیت‌های این ستاد اشاره و اظهار داشت: خواهران در قالب گروه جهادی عمار رهبر نیز به بیمارستان‌ها اعزام می‌شوند؛ برای کمک به کادر درمانی بیمارستان‌ها؛ یکی از کارهایی که خواهران در بیمارستان‌ها انجام می‌دهند سنجش تب افراد و کنترل میزان اکسیژن خون آنهاست.

مسئول ستاد مدافعان سلامت ریحانه خاطرنشان کرد: خواهران اعزامی به بیمارستان‌ها به بخش‌های بستری بیماران کرونایی وارد شده و موارد ضروری و نکات مهم بهداشتی  بعد از ترخیص و حین قرنطینه در منزل را به بیماران کرونایی آموزش می‌دهند.

وی با اعلام این مطلب که همه طلاب در حوزه‌های علمیه در کنار مردم و کادر درمانی خواهند بود، اظهار امیدواری کرد که هر چه زودتر ویروس کرونا از بین برود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول