اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

فناوری فوم آلومینیوم سلول بسته «ایران‌ساخت» شد

یک شرکت دانش‌بنیان فوم آلومینیوم سلول بسته که به علت تحریم، فروش این آلیاژ به کشور ممنوع شده بود را ایران ساخت کرد.

فناوری فوم آلومینیوم سلول بسته «ایران‌ساخت» شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،‌ فوم آلومینیوم سلول بسته، از جمله محصولاتی است که فناوری ساخت آن تنها در اختیار چند کشور توسعه یافته است. به علت تحریم، فروش این آلیاژ مهم به کشورمان با ممنوعیت مواجه شد. این محدودیت باعث شد تا یک شرکت دانش بنیان برآمده از دانشگاه نسبت به تولید داخلی آن اهتمام ورزد.

کیانوش عسگری مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان گفت: فوم آلومینیوم سلول بسته از جمله محصولات خاصی است که از ویژگی‌های فیزیکی قابل توجهی برخوردار است. این محصول قابلیت جذب انرژی، جذب صدا، جذب امواج، قابلیت عایق حرارتی را دارد و بسیار سبک است. همین موضوع در کنار بسیاری ویژگی‌ها و قابلیت‌های دیگر باعث شده است که کاربری‌های فراوانی برای آن در صنایع مختلف وجود داشته باشد.

وی در ادامه افزود: برای نمونه یکی از مشتریان شرکت، برای ساخت واگن‌های قطار از آن استفاده می‌کند چون علاوه بر سبک بودن، از ورود صدا و امواج به داخل واگن جلوگیری می‌کند. متاسفانه به دلیل های‌تک بودن محصول و به بهانه کاربری دوگانه، فروش آن به کشورمان ممنوع شد. همین مسئله باعث شد تا با کمک نیروهای متخصص شرکت، نسبت به بومی‌سازی فناوری آن اقدام کنیم، در حال حاضر ایران یکی از محدود کشورهای است که تکنولوژی ساخت این آلیاژ خاص را در اختیار دارد و قیمت نمونه داخلی حداکثر یک سوم قیمت نمونه خارجی است.

عسگری با اشاره به اقدامات شرکت برای توسعه فعالیت، عنوان کرد، با جذب مشارکت یک سرمایه گذار داخلی در حال زمینه‌سازی برای احداث یک واحد با ظرفیت تولید ۸ تن هستیم که امیدواریم، توانایی شرکت را برای تامین نیاز داخل و حتی صادرات افزایش دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول