اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ساخت دستگاه تولید ماسک n95 در دانشگاه آزاد اراک

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی از برنامه‌ریزی به منظور ساخت دستگاه تولید ماسک n95 و تولید روزانه 9 هزار ماسک توسط دانشجویان دانشگاه آزاد خبر داد.

ساخت دستگاه تولید ماسک n95 در دانشگاه آزاد اراک

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ابراهیم پوراسماعیل ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیج دانشجویی از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا با تکیه بر دانشجویان بسیجی و راه‌اندازی 18 گروه جهادی و 200 دانشجوی بسیجی در دانشگاه‌ها اقدامات متفاوتی در راستای مبارزه با کرونا انجام داد.

وی تصریح کرد: در راستای تأمین ماسک مورد نیاز در استان 8 کارگاه تولید ماسک در دانشگاه‌ها راه‌اندازی شد که تاکنون بیش از 40 هزار ماسک تولید و در بین مناطق محروم و حاشیه‌نشین توزیع شد.

وی گفت: دانشجویان بسیجی تاکنون بیش از 15 محله از شهر اراک را به‌طور مستمر ضدعفونی کردند و همچنین بیمارستان ولیعصر(عج) اراک نیز سه نوبت در روز ضدعفونی می‌شود و در گندزدایی سایر دانشگاه‌های استان نیز مشارکت فعال دارند.

پوراسماعیل افزود: به‌منظور تأمین بخشی از نیازهای معیشتی افرادی که در کرونا آسیب دیده‌اند 400 بسته معیشتی در نظر گرفتیم که در مناطق حاشیه‌نشین شهر اراک توزیع شده است.

وی راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت توسط دانشجویان به کمک مدافعان سلامت در بیمارستان آیت‌الله خوانساری، راه‌اندازی یک کارگاه تولید دستکش با ظرفیت روزانه 4 هزار دستکش و یک کارگاه تولید شیلد با تولید 6 هزار شیلد را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد و ادامه داد: اقدامی که در راستای نشاط اجتماعی به مناسبت ولادت حضرت مهدی(عج) در اراک و برخی از شهرستان‌ها توسط شهرستان‌ها راه افتاد تشکیل گروه‌های دانشجویی به‌منظور جشن همدلی بود که با استقبال خوبی توسط مردم مواجه شد.

وی تصریح کرد: یک اقدام مهمی که توسط دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی اراک در حال انجام است ساخت دستگاه تولید ماسک n95 است که تولید روزانه 9 هزار ماسک برای این دستگاه هدف‌گذاری شده و به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول