اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

احداث 15350 واحد مسکونی در استان‌های سیل و زلزله زده کشور

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین با اشاره به حوادث تلخ سیل و زلزله در دیگر استان‌های کشور در سال‌های گذشته، گفت: استان قزوین در استان‌های آذربایجان شرقی، کرمانشاه و لرستان در مجموع 15 هزار و 350 واحد مسکونی را تعمیر و هفت هزار و 713 واحد مسکونی را در این استان‌ها احداث کرد.

احداث 15350 واحد مسکونی در استان‌های سیل و زلزله زده کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، اصغر گونجی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین، در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات این نهاد برگزار شد، عنوان کرد: ما در حوزه تهیه طرح‌های روستایی در حوزه عمرانی، در 670  روستا کار تهیه طرح را انجام دادیم و در 367 روستا هم بازنگری طرح را انجام دادیم که جمعا یک هزار و 36 طرح هادی روستایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: از اعتبارات سال 98، تعداد 103 روستا با اعتباری نزدیک به 35 میلیارد ریال در دستور کار طرح هادی قرار گرفت.

گونجی اظهار کرد: طرح هادی در سطح استان در 401 روستا اجرا شد که از این تعداد تا کنون 65 روستا خاتمه یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین تصریح کرد: در سطح کشور اجرای طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار تا حدود 46 درصد انجام شده، اما در استان قزوین این رقم 60 درصد است که از رتبه کشوری جلوتریم.

وی افزود: در بحث سند روستایی 57 هزار و 600 جلد سند صادر و در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت هم شش هزار و 520 جلد سند صادر شده است.

این مسؤول تصریح کرد: در استان قزوین 844 روستا وجود دارد، از این تعداد 150 روستا زیر 20 خانوار هستند که ما ورود نکردیم چون برنامۀ کاری ما روستاهای بالای 20 خانوار است؛ همچنین 114 روستای استان مشمول موقوفه است که هنوز در اداره کل اوقاف تعیین تکلیف نشده و در خود این 114 روستا 26 هزار واحد مسکونی در روستا هست، در حالت کلی 580 روستای بالای 20 خانوار داشتیم که می‌توانستیم برای مالکان مسکونی آن سند صادر کنیم و درنهایت در 434 روستا یعنی در 75 درصد روستاهای ممکن سند صادر کردیم.

گونجی با اشاره به وقوع حوادث طبیعی در سال گذشته عنوان کرد: در سال گذشته 19 هزار و 522 واحد مسکونی آسیب دیده در سوانح طبیعی مانند سیل و زلزله مورد بازسازی قرار گرفتند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین همچنین با اشاره به حوادث تلخ سیل و زلزله در دیگر استان‌های کشور عنوان کرد: استان قزوین در استان‌های آذربایجان شرقی، کرمانشاه و لرستان استان معین در موضوع تعمیر و احداث واحدهای مسکونی بود که در مجموع 15 هزار و 350 واحد مسکونی تعمیر و هفت هزار و 713 واحد مسکونی در این استان‌ها احداث شد.

وی تصریح کرد: در شهر ورزقان تعداد یک هزار و 614 واحد مسکونی احداث شده، در شهر گیلان غرب 11 هزار و 900 واحد مسکونی تعمیر و سه هزار و 977 واحد مسکونی احدث شده و در شهرستان نورآباد لرستان نیز سه هزار و 450 واحد مسکونی تعمیر و 2 هزار و 122 واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین احداث شده است.

گونجی در پایان عنوان کرد: این واحدها قرار بود تا پایان سال 98 به اتمام رسیده و به مالکان تحویل داده شوند که به علت ورود کشور به شرایط ویژه بیماری کرونا و تعطیلی اجباری که پیش آمد این امر به تأخیر افتاد و امیدواریم در طی یکی دو ماه آینده تمامی واحدهای احداثی و تعمیری را به اتمام رسانده و تحول بدهیم.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول