اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

سردار سپهر: ۵۴ هزار پایگاه بسیج برای رزمایش کمک مؤمنانه فعالیت می‌کنند

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه با محوریت ۵۴ هزار پایگاه بسیج و بیش از ۱۰۰ هزار کانون، واحد و مراکز زیر پوشش این سازمان در کشور کلید خورده است.

سردار سپهر: ۵۴ هزار پایگاه بسیج برای رزمایش کمک مؤمنانه فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار محمدحسین سپهر جانشین سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با برنامه رهیافت رادیو اقتصاد با بیان اینکه مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه با محوریت ۵۴ هزار پایگاه بسیج و بیش از ۱۰۰ هزار کانون، واحدو مراکز زیر پوشش این سازمان در کشور کلید خورده است، اظهار داشت: این رزمایش بر اساس فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر مساوات، همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان، فقرا و اقشار آسیب دیده از بیماری کرونا شکل گرفته است.

وی گفت: مرحله نخست رزمایش که از روز ۲۳ فروردین ماه سال جاری آغاز شده ۵۴ هزار پایگاه بسیج و بیش از ۱۰۰ هزار کانون، واحدو مراکز دیگر زیر پوشش سازمان بسیج در کشور برای به صحنه آوردن کمک های مومنانه مردم در جهت حمایت از نیازمندان و صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا برای جبران بخشی از خسارت این بیماری بسیج شده اند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین و رئیس انجمن مدیریت جهادی کشور ضمن اشاره به اهمیت جهت دهی، هماهنگی و تعامل با تمامی نهادهای حمایتی، گفت: این اقدام بسیج باعث می شود در بحث جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی مردم تقسیم کار و تعیین محدوده ها با تعامل و هماهنگی خیلی بهتری صورت گیرد.

وی افزود: بسیج بر اساس نیازهایی که مردم دارند نه تنها در عرصه کمک به نیازمندان بلکه در عرصه های دیگر مثل غربالگری، کمک به توزیع اقلام بهداشتی، کمک به تولید داروها و تجهیزات مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با کرونا و بسیاری موارد دیگر ورود پیدا کرده است.

سردار سپهر گفت: سازمان بسیج مستضعفین در قالب این پویش مردمی ابتدا به دنبال شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی برای افراد نیازمند و آبرومند در جامعه است؛ چرا که امکان دارد این بیماری زمان بر باشد و جهادگران وبسیجیان ماه های بیشتری در خدمت نیازمندان باشند.

وی ادامه داد: توزیع عادلانه کمک های نقدی و غیر نقدی به نیازمندان به تناسب نیاز و میزان آسیب های وارده در اثر کرونا، بهره گیری از تمامی ظرفیت های مردمی، گروه های جهادی بسیج و نهادهای حمایتی و تعامل با آنها، فعال سازی تمامی نیکوکاران و هیئت های مذهبی، ائمه جمعه و جماعات، اقدامات رسانه ای و تبلیغات محیطی، استفاده از ظرفیت های فضای مجازی بسیج، پوشش خبری، مصاحبه، معرفی الگوهای برتر به جامعه، ایجاد اتاق رصد، پایش و جمع آوری گزارش های مردمی، ارائه گزارش هفتگی فعالیت‌ها و اقدامات رزمایش به مردم، معرفی سوژه‌ها به صدا و سیما، ایجاد انضباط مالی برای همه نهادهای حمایتی با هدف در جریان قرار گرفتن مردم از آخرین و بهترین فعالیت‌ها این پویش مردمی از دیگر اقدامات است.

وی در ادامه خطاب به تمامی آحاد جامعه یادآور شد: افرادی که ایده های خوبی برای کمک به نیازمندان دارند این ایده ها را به سازمان بسیج ارائه کنند تا در راستای اجرای رزمایش کمک مومنانه مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول