اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

توصیه‌هایی برای غلبه بر اضطراب بیماری کرونا

تمرین سکوت، تقویت حس خوشحالی، امید و انگیزه و توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله توصیه‌هایی است که برای غلبه بر اضطراب کرونا توصیه شده است.

توصیه‌هایی برای غلبه بر اضطراب بیماری کرونا

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: روانشناسان برای مقابله با ویروس کرونا به انجام دادن برخی کارها و انجام ندادن برخی دیگر از کارها توصیه می‌کنند.

تمرین سکوت، صبر و بهبود روابط، پذیرش تغییرات جدید، تقویت حس خوشحالی، امید و انگیزه، توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی، جدی گرفتن بیماری، تبدیل خانه به محل امن و آرام، ارسال پیام محبت‌آمیز، تمرینات ذهنی و آرام بخش، داشتن خواب خوب، داشتن رژیم غذایی سبک، دعا و نیایش، انجام ورزش در خانه، دیدن فیلم شاد با خانواده، گوش دادن به موسیقی، مطالعه، نقاشی و کارهای لذتبخش، دوری از موقعیت‌های استرس‌زا و همدلی با خود و دیگران از کارهایی است که روانشناسان به آن توصیه می‌کنند.

کارهایی که روانشناسان از انجام آن نهی می‌کنند عبارتند از: مختل شدن زندگی با اضطراب و ترس، ترسیدن و وحشت داشتن، اجتناب از ناچیزانگاری و فاجعه‌انگاری، مرور اخبار بد در حضور کودکان، مشاجره در محیط خانواده، تردد غیرضرور در شهر، مصرف زیاد قهوه و کافئین، توجه به شایعات، استفاده از مواد مخدر یا الکل، خشم و پرخاشگری، حساسیت به اخبار، رفتن به مسافرت و نشر اخبار و اطلاعات نادرست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول