اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات کالای اساسی با دستور روحانی تخصیص یافته است

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: طبق گفته‌های ولی‌الله سیف، مسعود کرباسیان و محمد نهاوندیان ارزهای تخصیص یافته برای واردات کالاهای اساسی به واردکنندگان با دستور مستقیم رئیس جمهور انجام شده است.

ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات کالای اساسی با دستور روحانی تخصیص یافته است

احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به گزارش دیوان محاسبات درباره ارزهای تخصیص یافته به واردات کالاهای اساسی گفت: در ارتباط با تخصیص ارز به واردات کالاهای اساسی این نکته قابل ذکر است که در مواردی کالای وارد شده بسیار کمتر از آن چیزی بوده که اظهار شده و برای آن توسط واردکننده ارز دریافت شده است.

وی افزود:‌ نکته دیگر اینجا است که از 18 میلیارد دلار ارز تخصیص یافته به واردات کالاهای اساسی 5 میلیارد دلار آن باز نگشته و آنچه که امروز در گزارش دیوان محاسبات آمده همان مطالبی است که ما 2 سال است فریاد می‌زنیم و متأسفانه دولت توجهی نمی‌کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما در کمیسیون‌های مجلس بارها از ولی‌الله سیف رئیس وقت بانک مرکزی، مسعود کرباسیان وزیر وقت امور اقتصاد و دارایی و نیز محمد نهاوندیان مشاور اقتصادی رئیس جمهور درباره ارزهای تخصیص یافته سؤال کردیم.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: مقامات مسئول ذکر شده به در پاسخ به سؤالات ما در این باره عنوان کردند که ارزهای تخصیص یافته به واردات کالاهای اساسی و نیز ارز تخصیص یافته برای تنظیم بازار به صرافی‌ها همگی با دستور مستقیم رئیس جمهور انجام شده است.

وی در پایان گفت: پاسخ این مقامات نشان میدهد که رئیس جمهور در جریان دقیق جزئیات تخصیص ارز هم برای واردات کالاهای اساسی و هم برای تنظیم بازار بوده و هرگونه ابراز بی‌اطلاعی توسط وی از این مسائل قابل پذیرش نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول