اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

ابراز نگرانی نمایندگان منتخب استان بوشهر از بازگشایی بازار و شیوع کرونا

نمایندگان منتخب استان بوشهر در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از بازگشایی بازارها بدون طی شدن مقدمات لازم جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ابراز نگرانی کردند.

ابراز نگرانی نمایندگان منتخب استان بوشهر از بازگشایی بازار و شیوع کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، موسی احمدی، عبدالکریم جمیری، ابراهیم رضایی و غلامحسین کرمی، چهار نماینده منتخب استان بوشهر در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کردند: در مسیر صف‌بندی و مقابله با کرونا، از مردم صبور و آگاه خواهانیم همچنان از حضور در اجتماعات به‌شدت اجتناب کنید و جز به ضرورت از خانه‌ها خارج نشوید.

⁦⁩با بررسی‌های کارشناسی مشخص شده که بازگشایی بازارها بدون طی شدن مقدمات لازم، از جمله آگاه‌سازی کسبه عزیز در باب الزامات مراقبت‌های بهداشتی از خود و مشتریان صورت گرفته و نیز سازوکار نظارتی متناسب بر اجرای این الزامات تدارک دیده نشده است؛ لذا بیم آن می‌رود که جان بازاریان و مردم به‌واسطه این اجرای ناصحیح در معرض خطر جدی قرار گیرد!

از صاحبان مشاغل و صنوف تقاضا داریم تا همچنان پیش‌قدم و پرچم‌دار حفظ سلامت خود و مردم استان باشند و تا هنگام طی شدن مقدمات و تأمین الزامات مراقبتی سعی خود را در بسته نگه داشتن بازارها مبذول کنند، تا به یاری پروردگار سریع‌تر به نقطه اطمینان بخشی برای فعالیت پرتلاش در تأمین معاش توأم با سلامت و ایمنی نزدیک شویم.

⁦⁩ بر ستاد استانی مقابله با کرونا فرض است تا هرچه سریع‌تر الزامات مراقبتی را تأمین و ضمن آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی دقیق و کافی و برقراری سیستم نظارتی جدی و متناسب، خود را برای پایش اقدامات و مراعات الزامات توسط مردم و صاحبان کسب و کار آماده کند و سطح آمادگی‌ها و امکانات درمانی برای بستری و قرنطینه مبتلایان را به‌سرعت افزایش دهند.

⁦⁩ ضمن تقدیر از تلاش‌ها و پیگیری‌های مدیران استانی، می‌بایست نسبت به تدوین برنامه‌ای روشن، شفاف و قابل ارزیابی که در برگیرنده حمایت‌های لازم از بخش‌های مختلف آسیب‌دیده از کرونا و همچنین تأمین نیازهای مقابله با این بیماری باشد، اقدام شود و پیگیری مجدانه از دولت صورت گیرد تا سهم و نقش استان بوشهر از برداشت صورت گرفته از صندوق توسعه ملی به‌منظور مقابله با کرونا، هر چه سریع‌تر مشخص و به اطلاع مردم رسانده شود.

⁦⁩ چنان‌که قاطبه کارشناسان و سازمان‌های بین‌المللی مربوطه هم اعلام کرده‌اند، مراکز آموزشی، آخرین واحدهایی هستند که می‌بایست پس از پایان دوره بیماری‌های واگیر، وارد چرخه فعالیت شوند، لذا به‌شدت از تعجیل در شروع این فعالیت‌ها، اجتناب شود.

⁦⁩ به اقشار مختلف مردم عزیز استان اعلام می‌داریم که مجلس آینده از همه ابزارها و اختیارات قانونی خود برای حفظ و صیانت حقوق ملت استفاده خواهد کرد و با تمام مساعی در نظارت بر عملکرد مجریان خواهد کوشید و از هیچ سهل‌انگاری و اهمال‌کاری اغماض نخواهد کرد.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول