اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

درصد بیماران فوتی در زنجان نسبت به متوسط کشوری بالا، ولی بالاترین نیست/ ابتلای 833 زنجانی به کووید 19

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه درصد بیماران فوتی در زنجان نسبت به متوسط کشوری بالا ولی بالاترین نیست، گفت: طی مدت زمان شیوع بیماری هر آماری در مورد تعداد بیماران و فوتی‌ها ارائه شده، بر اساس نتایج آزمایشگاهی انجام شده و اگر روزی بیماری به پایان رسید و ارزیابی عملکردها انجام شد، خواهیم دید که مردم زنجان چه قدر خوب عمل کردند.

درصد بیماران فوتی در زنجان نسبت به متوسط کشوری بالا، ولی بالاترین نیست/ ابتلای 833 زنجانی به کووید 19

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پرویز قزلباش عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه بیماری کووید 19 نه واکسن دارد و نه دارو، اظهار کرد: به همین دلیل است که سازمان جهانی بهداشت هم زندگی کردن با این بیماری به شرط رعایت کنترل‌ها و به نوعی مدیریت بیماری را توصیه می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان زنجان ایجاد ایمنی طبیعی و مصنوعی را دو راه‌کار مصونیت مردم در مقابل بیماری‌ها دانست و افزود: در حال حاضر امکان ایجاد هیچ کدام از این روش‌ها در مورد بیماری کووید 19 فراهم نیست.

وی خودمراقبتی و دیگر مراقبتی را راه‌کار کنترل و مدیریت بیماری کووید 19 در شرایط فعلی عنوان و تصریح کرد: در این راستا دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان طرح‌های غربالگری و تست از بیماران سرپایی را در دستور کار قرار داده است.

قزلباش در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر بالا بودن آمار بیماران فوت شده در استان گفت: فرمول درصد بیماران فوتی در جهان به اشکال مختلف برآورد و اعلام می‌شود که این محاسبه در ایران به ازای بیماران بستری انجام می‌شود و به همین دلیل است که آمار فوتی‌ها در ایران نسبت به دیگر آمارها بالا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه درصد بیماران فوتی در زنجان نسبت به متوسط کشوری بالا ولی بالاترین نیست، تاکید کرد: طی مدت زمان شیوع بیماری هر آماری در مورد تعداد بیماران و فوتی‌ها ارائه شده، بر اساس نتایج آزمایشگاهی انجام شده و اگر روزی بیماری به پایان رسید و ارزیابی عملکردها انجام شد، خواهیم دید که مردم زنجان چه قدر خوب عمل کردند.

وی تصریح کرد: در نتایج آزمایشگاهی از بیماران سرپایی که 4 هزار نفر بودند، نتیجه آزمایش یک هزار نفر آز آن‌ها مثبت بوده است که اگر همین الان این آمار را به مجموع بیماران قطعی آزمایشگاهی بستری اضافه شود، درصد بیماران فوتی استان نصف خواهد شد ولی روش محاسبه برای فوتی‌ها در ایران بیماران بستری است.

قزلباش با اشاره به اینکه پروتکل‌های درمانی وزارت بهداشت هر چند روز یکبار تغییر کرده است، ادامه داد: همه این تغییرات بیانگر عدم وجود روش و داروی منحصر به فرد برای بیماری کووید 19 است از این رو تنها راه همان عمل به توصیه سازمان بهداشت جهانی و یافتن بیمار و جدا کردن وی از مردم با هدف قطع زنجیره انسانی این بیماری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: دانشگاه علوم پزشکی در فرجه 14 روزه‌ای که از زمان شیوع بیماری کووید 19 در کشور داشت، توانست با فراهم کردن امکانات خود را برای مقابله با این بیماری آماده کند از این رو تا کنون به پیک و افزایش تعداد بیماران به خارج از حد توان درمانی خود نرسیده و همواره دو سوم تخت‌های بیمارستانی آماده شده برای مقابله با این بیماری در این استان در این بازه زمانی خالی مانده است.

وی آمار تجمیعی بیماران مشکوک به کووید 19 از زمان شیوع در استان را 2 هزار و 304 نفر اعلام و تصریح کرد: 833 نفر از این مجموع مربوط به مبتلایان قطعی به این بیماری بوده‌اند که 13 نفر از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته ثبت شده است.

قزلباش آمار بیماران مشکوک مبتلا به بیماری کووید 19 بستری موجود در بیمارستان‌های استان زنجان را 306 نفر اعلام کرد و افزود: 634 نفر از بیماران مبتلای قطعی هم از زمان شیوع از مراکز درمانی استان زنجان پس از بهبودی ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام/73044/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول