اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

پیشنهاد تمدید 2 ماهه مهلت اظهارنامه و رسیدگی مالیاتی به ستاد مقابله با کرونا ارائه شد

معاون فنی و حقوقی سازمان مالیاتی از یک بسته پیشنهادی به منظور تمدید 2 ماهه مهلت ارائه اظهارنامه اشخاص حقیقی و حقوقی و رسیدگی مالیاتی خبر داد.

پیشنهاد تمدید 2 ماهه مهلت اظهارنامه و رسیدگی مالیاتی به ستاد مقابله با کرونا ارائه شد

محمود علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به بسته قبلی حمایت مالیاتی سازمان امور مالیاتی از بنگاه ها و اصناف در مقابله با وضعیت اقتصادی ناشی از ویروس کرونا که قبلاً ابعاد آن اعلام شد، اظهار داشت: در حال حاضر یک بسته پیشنهادی به منظور تمدید مهلت ارائه اظهارنامه اشخاص حقیقی و حقوقی پیش‌بینی شده است.

معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: همچنین رسیدگی به اظهارنامه های مالیاتی سال ۱۳۹۷ برای مدت 2 ماه تمدید خواهد شد. این موضوع پس از تصویب در ستاد ملی مبارزه با کرونا به اجرا در خواهد آمد.

علیزاده با تاکید بر اینکه مالیات به موجب قانون وضع شده و برای هرگونه تغییر یا تمدید نیاز به وضع قانون یا مصوبات نهادهای دارای مجوز است، بیان داشت: ستاد ملی مبارزه با کرونا و سران قوا که به نوعی تنفیذ اختیار و اذن از مقام معظم رهبری را دارند می توانند این پیشنهادها را تصویب کنند.

معاون سازمان امور مالیاتی در رابطه با درخواست اتاق بازرگانی که مربوط به بحث تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم بود، تصریح کرد: این موضوع نیز جز پیشنهادها به ستاد ملی مقابله با کرونا بوده است البته ابتدا این پیشنهادها باید به سمع و نظر وزیر اقتصاد برسد و بعد در ستاد اقتصاد مقاومتی تصویب شود. با توجه به عزم و اراده و رویکردی که در جهت حمایت از واحدها و بنگاه‌های اقتصادی وجود دارد و به احتمال زیاد تا اوایل اردیبهشت ماه این پیشنهاد‌ها تصویب خواهد شد.

به گزارش فارس، پیش از رئیس اتاق بازرگانی ایران و تهران در نامه های جداگانه به رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور خواستار تمدید تکالیف مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی شده بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول