اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

حال کرمانشاه خوب نیست/ مردم بی‌خیال کرونا شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: شهر و استان تقریبا به حالت عادی برگشته و مردم بی‌خیال کرونا شدند، همین ما را به سمت همه‌گیری بیشتری می‌برد.

حال کرمانشاه خوب نیست/ مردم بی‌خیال کرونا شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، شرایط استان کرمانشاه این روزها در راستای بحث شیوع ویروس کرونا خوب نیست، متاسفانه جزء استان‌هایی شده‌ایم که سیر صعودی بیماری را داریم.

حال کرمانشاه خوب نیست، از ابتدای اپیدمی تا روز گذشته 637 نفر مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده که متاسفانه تا‌کنون 52 نفر از این تعداد جان خود را از دست داده‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، آمار افراد محتمل در استان که سی‌.تی‌.اسکن آن‌ها مثبت اما تست pcr آنان منفی شده را 489 نفر و آخرین آمار بیماران حاد تنفسی بستری در بیمارستان‌های استان کرمانشاه را 186 نفر اعلام کرده است.

*عادی شدن شهر، ما را به سمت همه گیری بیشتری می‌برد

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: شهر و استان تقریبا به حالت عادی برگشته است و متاسفانه احساسی از وجود بیماری کرونا مشاهده نمی‌شود و مردم بی‌خیال کرونا شدند.

محمد‌رضا مرادی ادامه داد: ما کماکان با بیماران نیازمند بستری در بیمارستان‌ها مواجه هستیم و با بیماریابی فعال شاهد موارد مثبت در میان بیمارانی که به صورت سرپایی مراجعه می‌کنند، هستیم.

وی ادامه داد: افزایش تردد و حالت عادی شهر برای چرخش ویروس زمینه مناسبی فراهم می‌کند ، به این دلیل در انتظار افزایش موارد ابتلا هستیم و این ما را به سمت همه‌گیری بیشتری می‌برد.

مهلت نام‌نویسی اصناف در سامانه salamat.gov.ir فردا به پایان می‌رسد

مدیر گروه کنترل بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این خصوص، اظهار داشت: با پایان تعطیلات نورزی مردم خیال کردند خطر شیوع کرونا ویروس نیز به اتمام رسیده است.

سارا شاه‌آبادی ادامه داد: متاسفانه چنین نیست، الان وضعیت استان از نظر تعداد و افزایش تعداد بیماران خوب نیست، روزانه تعداد زیادی مبتلایان در استان گزارش می‌شود.

وی با بیان اینکه احساس می‌شود مردم نسبت به این بیماری بی‌خیال شده‌اند، گفت: خطر کرونا جدی است مردم به این نکته توجه جدی داشته باشند.

شاه‌آبادی در ادامه ا‌شاره‌ای به طرح فاصله‌گذاری هوشمند داشت و افزود: براساس دستور ستاد ملی مقابله با کرونا  یک‌سری مشاغل و اصناف کم‌ریسک اجازه فعالیت دارند.

وی ادامه داد: همه مشاغل کم‌خطر برای شروع فعالیت باید در سامانه salamat.gov.ir نام‌نویسی کنند که پس از تأیید تعهدنامه و دریافت کد بهداشتی و نصب آن در واحد صنفی می‌توانند فعالیت کنند.

شاه‌آبادی با بیان اینکه مهلت نام‌نویسی اصناف در این سامانه فردا به پایان می‌رسد، گفت: از روز شنبه فعالیت اصناف کم‌ریسک با محوریت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رصد می‌شود و با واحدهای که کد بهداشتی نداشته باشند، حتما برخورد می‌شود.

این مسؤول تصریح کرد: احساس خطر در مردم کمرنگ شده، همکاری هم‌استانی‌ها واقعا تا سیزدهم و چهاردهم فروردین خیلی خوب بود و جزء استان‌های با وضعیت سبز بودیم که متاسفانه از نیمه دوم فروردین آمار مبتلایان افزایش یافت.

وی دلیل افزایش آمار مبتلایان را بخشی مربوط به عدم رعایت موازین بهداشتی توسط مردم دانست و گفت: بخشی دیگر مربوط می‌شود به این موضوع که استان‌های کرمانشاه و زنجان به عنوان پایلوت از موارد سرپایی که به مراکز 16 ساعته مراجعه می‌کنند بنا بر تشخیص پزشک تست کرونا گرفته می‌شود.

شاه‌آبادی با اشاره به انجام بیماریابی فعال در استان، اضافه کرد: پیش از این تنها آزمایش کرونا از افراد بستری شده در بیمارستان گرفته می‌شد، اما هم‌اکنون در استان از بیماران سرپایی و افراد دارای علائم خفیف نیز گرفته می‌شود.

وی به نقش اساسی مردم در راستای جلوگیری از شیوع بیماری ویروس کرونا اشاره و بیان کرد: در همه جای دنیا هر جایی که سیستم بهداشتی موفق عمل کرده، مردم همکاری داشته‌اند، نقش مردم اساسی و حیاتی است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول