اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

هوش مصنوعی بیماران کرونایی در خانه را رصد می‌کند+عکس

دانشمندان دانشگاه ماساچوست دستگاهی را توسعه داده‌اند که از فناوری وایرلس و هوش مصنوعی برای نظارت بر بیماران کووید ۱۹ در خانه استفاده می‌کنند.

هوش مصنوعی بیماران کرونایی در خانه را رصد می‌کند+عکس

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، دانشمندان دانشگاه ماساچوست دستگاهی را توسعه داده‌اند که از فناوری وایرلس و هوش مصنوعی برای نظارت بر بیماران کووید ۱۹ در خانه استفاده می‌کنند.

وایرلس به تکنولوژی ارتباطی اطلاق می شود که در آن از امواج رادیویی ، مادون قرمز و مایکروویو ، به جای سیم و کابل ، برای انتقال سیگنال بین دو دستگاه استفاده می شود. از میان این دستگاه ها می توان پیغام‌گیرها ، تلفن های همراه ، کامپیوتر های قابل حمل ، شبکه های کامپیوتری ، دستگاه های مکان یاب ، سیستم‌های ماهواره ای و PDA ها را نام برد.

تکنولوژی Wireless به سرعت در حال پیشرفت است و نقش کلیدی را در زندگی افراد در سرتاسر دنیا ایفا می‌کند.

فناوری مورد استفاده محققان ام‌آی‌تی می‌تواند علائم حیاتی، الگوهای خواب و حرکت بیماران را رصد و بروز مشکل را تشخیص دهد.

با ادامه بیماری همه‌گیر کروناویروس، بیمارستان‌ها در تلاشند تا از ازدحام جمعیت جلوگیری کنند و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی را ایمن نگه دارند.

براساس CDC ، بیش از ۹۰۰۰ کارمند مراقبت های بهداشتی در سراسر ایالات متحده به COVID-۱۹ مبتلا شده‌اند  و حداقل ۲۷ نفر آنها جان خود را از دست داده‌اند؛ برای حل این مسئله ، تیمی از آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی ام‌آی‌تی‌ مانیتور بی‌سیم ایجاد کردند که به پزشکان اجازه می‌دهد از راه دور بیماران را تحت نظر بگیرند.

این دستگاه «Emerald» نام دارد و شبیه به یک روتر بزرگ WiFi است و بر روی دیوار نصب می‌شود؛ سیگنال‌هایی که از این دستگاه ساطع می‌شود از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا الگوها را تحلیل کند و میزان تنفس، الگوهای خواب و حرکت افراد را استنباط کند. زمرد به اندازه کافی حساس است تا حرکت قفسه سینه را تشخیص دهد و بین افراد مختلف تمایز قایل است. این می‌تواند بگوید چه زمانی بیمار در تنفس دچار مشکل می‌شود و از راه دور می توان به کلیه آن اطلاعات دسترسی پیدا کرد.

دکتر Ipsit Vahia، استادیار روانپزشکی دانشکده پزشکی هاروارد می گوید: با توجه به اینکه «Emerald» قادر است داده‌های مهم بهداشتی را بدون هیچ گونه تماس بیمار به دست آورد، می‌تواند خطر ابتلا به پزشک و پرستار را به ویروس کرونا از بیمار خود به حداقل برساند.

این دستگاه به تازگی توسط پزشکان بوستون مورد استفاده قرار گرفته تا بیماران COVID-19 را از راه دور رصد کند و خطر شیوع بیشتر ویروس را کاهش دهد.

 در آینده، «Emerald» می‌تواند برای نظارت بر سایر شرایط مانند اضطراب، بی‌خوابی و آپنه خواب استفاده شود. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول