اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

توصیه‌های غذایی در ایام قرنطینه/ مصرف نوشیدنی و گرمی‌جات را بیشتر کنید

متخصص تغذیه توصیه‌های غذایی برای افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و همچنین جلوگیری از اضافه وزن در دوران خانه‌نشینی را مطرح کرد.

توصیه‌های غذایی در ایام قرنطینه/ مصرف نوشیدنی و گرمی‌جات را بیشتر کنید

سیاوش فاضلیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد پیرامون جلوگیری از چاقی و اضافه‌وزن در دوران قرنطینه و تعطیلی باشگاه‌های ورزشی، گفت: افزایش میزان مایعات دریافتی بدن و خوردن 8 تا 10 لیوان آب در طول روز، همچنین استفاده از خوراکی‌هایی با طبع گرم و ادویه جات تاثیر بسزایی در چربی سوزی و جلوگیری از اضافه وزن و چاقی دارد.

این متخصص تغذیه با اشاره به این مطلب که یکی از عوامل مهم چاقی ترشح هورمون کورتیزون است که باعث پرخوری عصبی در بدن می‌شود گفت: استراحت منظم، خواب شبانه کافی و از بین بردن عوامل استرسزا و همچنین فعال‌ بودن متابولیسم با تخصیص روزانه حداقل نیم ساعت ورزش در خانه، از جمله مهمترین عوامل جلوگیری‌کننده از چاقی و اضافه وزن در قرنطینه خانگی است.

وی اضافه کرد: داشتن زندگی سالم در این ایام و عدم استفاده از تنقلات مضر و مواد غذایی ناسالم بسیار حائز اهمیت است و خانواده‌ها افزایش استفاده از سبزیجات، لبنیات، مواد غذایی پروتئینی را در برنامه غذایی خود اعمال کنند.

فاضلیان در خصوص افزایش سیستم ایمنی بدن در این ایام شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: سعی شود از تمامی گروه‌های غذایی استفاده شده بخصوص استفاده از میوه‌ها و سبزیجات با رنگ‌های مختلف که باعث تامین ویتامین D در بدن می‌شود مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی اضافه کرد: استفاده از منابع ویتامین A نیز همانند هویج،کدوحلوایی و تخم مرغ از اهمیت بالایی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد همچنین قرار دادن منابع امگا 3 موجود در روغن ماهی در برنامه غذایی و خوردن موادغذایی گرم و مقوی همچون خرما و عسل نیز در تقویت سیستم ایمنی بسیار موثر است.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول