اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

مالزی از توافق کاهش تولید نفت استقبال کرد/ تعهد به کاهش 136 هزار بشکه ای

وزیر امور اقتصادی مالزی گفت: کشورش علی رغم اینکه تولیدکننده کوچک و واردکننده نفت است، با کاهش تولید روزانه 136 هزار بشکه در روز موافقت کرده است زیرا این امر به بازار جهانی نفت ثبات می بخشد و امنیت عرضه را برای مشتریان تضمین می کند.

مالزی از توافق کاهش تولید نفت استقبال کرد/ تعهد به کاهش 136 هزار بشکه ای

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، وزیر امور اقتصادی مالزی امروز گفت کشورش علی رغم اینکه تولیدکننده کوچک و واردکننده نفت است، با کاهش تولید روزانه 136 هزار بشکه در روز از ماه می و تا پایان ماه ژوئن موافقت کرده است.

وی گفت کشوری از توافق کاهش تولید میان اعضای اوپک و هم پیمانانش استقبال می کند زیرا این امر به بازار جهانی نفت ثبات می بخشد و امنیت عرضه را برای مشتریان تضمین می کند.

موستاپا محمد گفت: «مالزی، همراستا با تلاش های کشورهای اوپکی و غیراوپکی و علی رغم اینکه تولید کننده کوچک و واردکننده نفت است، تعهد محکم خود را تکرار می کند تا ثبات بازار جهانی نفت حفظ شود.»

اوپک پلاس در روز یک شنبه توافق کردند تا میزان تولید خود را برای تقویت قیمت نفت رقمی بی سابقه معادل 10 درصد تولید بازار نفت در جهان کاهش دهند که این رقم با مشارکت کشورهای دیگر از جمله آمریکا می تواند به 20 درصد تولید نفت در جهان برسد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول