اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

رونمایی از آخرین دستاورد سپاه در حوزه تشخیص کرونا

سامانه بومی هوشمند تشخیص لحظه‌ای کرونا با نام مستعان که برای اولین بار در دنیا به همت متخصصان توانمند بسیجی کشورمان ساخته شده است، در مراسمی با حضور سرلشکر سلامی رونمایی شد.

رونمایی از آخرین دستاورد سپاه در حوزه تشخیص کرونا

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، آیین رونمایی از سامانه هوشمند تشخیص لحظه‌ای ویروس کرونا با نام «مستعان» صبح امروز (چهارشنبه) با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ،سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار سرتیپ دوم پاسدار دکتر احمد عبداللهی معاون سلامت ،آموزش پزشکی و پدافند زیستی سپاه و سردار دکتر جلالی فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد.

این سامانه برای اولین بار در دنیا با هدایت و حمایت و پشتیبانی قرارگاه جهاد علمی سلامت بقیه الله( عج) و قرارگاه جهاد علمی و فناوری بسیج ، توسط ظرفیت های دانش بنیان بسیج علمی کشور ساخته و به مرحله بهره برداری رسیده است.

سامانه هوشمند تشخیصی «مستعان» با تغییرات جزئی قابلیت ارتقا در فازهای بعدی را دارد که پس از اخذ مجوزهای لازم در تعامل با وزارت بهداشت، این مهم نیز در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه در تشریح ویژگی‌های این دستگاه، گفت: این دستگاه می تواند ویروس کرونا را تا حدود ۱۰۰ متر تشخیص دهد.

وی افزود: دستگاه نیاز به گرفتن خون ندارد و قابلیت تشخیص سطوح و انسان های الوده را دارد و آزمایش آن در بیمارستان‌های مختلف صورت گرفته و تا ۸۰ درصد عملکرد آن مثبت بوده است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دستگاهی که ملاحظه می کنید یک پدیده علمی و فناوری نوظهور و منحصر به فردی است که پس از شیوع ویروس کرونا در کشور توسط بخشی از بسیجیان دانشمند و با اخلاص توسعه پیدا کرده است، گفت:  این سامانه با استفاده از ایجاد میدان مغناطیسی و استفاده از ویروس دوقطبی درون دستگاه، هر نقطه‌ای از محیط که تا شعاع ۱۰۰ متر آلوده باشد، آنتن این دستگاه در مقابل آن نقطه قرار میگیرد و در عرض ۵ ثانیه می تواند نقطه آلوده را کشف کند.

سرلشکر سلامی ادامه داد: این دستگاه هوشمندانه عمل می کند، هم برای هم غربالگری‌های انبوه جواب می‌دهد و هم نقاط آلوده سطوح را تشخیص می‌دهد و در عین حال برای ضدعفونی‌های هوشمند هم پاسخگو است تا بی جهت سطوحی که آلوده نیستند، ضدعفونی نشوند.

وی تاکید کرد: این دستگاه می‌تواند مبنای بسیار خوبی برای تشخیص هرنوع ویروسی چه کرونا و چه غیر از آن باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول