اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

فرهنگسراهای تهران، خیاط‌خانه تولید ماسک/ ۲ هزار داوطلب پای چرخ خیاطی نشستند

این روزها که همه دست به دست هم داده‌اند تا هر چه زودتر بر ویروس منحوس کرونا غلبه کنند، مراکز فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز شاهد همدلی مردمی برای تولید ماسک و گان ویژه کادر درمانی است.

فرهنگسراهای تهران، خیاط‌خانه تولید ماسک/ ۲ هزار داوطلب پای چرخ خیاطی نشستند

به گزارش خبرنگار فرهنگ عمومی خبرگزاری فارس، بعد از شیوع ویروس کرونا و لزوم در خانه ماندن، فعالیت بسیاری از اصناف تعطیل شد. این تعطیلی‌ها حتی به مراکز فرهنگی هنری هم کشیده شد و‌ سازمان فرهنگی هنری هم از این شرایط مستثنی نبود.

این سازمان فعالیت‌های خود را به سمت فضای مجازی برد تا با این کار هم بتواند برای مردمی که در خانه مانده‌اند، سرگرمی ایجاد کند و دوره‌های آموزشی را همچنان برای مخاطبان برگزار کند. اما فارغ از فعالیت‌های فضای مجازی این سازمان تصمیم گرفت تا با استفاده از ظرفیت‌های خود به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و کادر درمانی کمک کند.

تشکیل قرارگاه جهادی در ۲ مرکز فرهنگی پایتخت

بر همین اساس یک قرارگاه جهادی با عنوان «حضرت زینب (س)» در فرهنگسرای خاوران و در ادامه یک قرارگاه دیگر با عنوان «چهارده معصوم (ع)» در فرهنگسرای رضوان برای تولید ماسک و گان راه‌اندازی شد. 

حضور ۲ هزار داوطلب و  ۱۱۵۰ چرخ خیاطی برای تولید ماسک

حجت‌الاسلام امرودی، رئیس سازمان فرهنگی هنری درباره فعالیت‌های این ۲ قرارگاه می‌گوید: از ابتدا قرار شد مواد اولیه را مجموعه بهداشت کشور در اختیار این قرارگاه بگذارد و مردم تولید کنند. حدود ۲ هزار داوطلب چرخ خیاطی داریم که با توجه به موادی که داریم ۱۱۵۰ چرخ خیاطی درگیر تولید ماسک و گان است.

در این اثنا قرارگاه جهادی حضرت زینب (س) همزمان با سالروز وفات عقیله بنی‌هاشم و تنها با ۱۰ دستگاه چرخ خیاطی فعالیت خودش را در فرهنگسرای خاوران آغاز کرد.

فرهنگسرایی که جزو ۳ کارگاه اصلی تولید ماسک مردمی شهر تهران است

اسماعیل قضات‌لو، رئیس این فرهنگسرای بیان می‌کند: بعد از شیوع ویروس کرونا دیدیم ظرفیتی در فرهنگسرای خاوران وجود دارد و آن کلاس خیاطی با ۶ دستگاه است که این دستگاه‌ها می‌توانند به تولید ماسک کمک کنند. ۴ دستگاه دیگر هم از مراکز گرفتیم و مجموعاً با ۱۰ دستگاه این کارگاه کار خودش را شروع کرد.

وی ادامه می‌دهد: با همکاری دوستان و همکاران تعداد چرخ خیاطی‌ها و تعداد افراد فعال به مرور بیشتر شد و در حال حاضر ۱۱۵۰ چرخ خیاطی در ۱۸۵ کارگاه وجود دارد که با فعالیت هزار و ۶۰۰ نفر روزانه حدود ۳۰ هزار ماسک و گان تولید می‌شود. این اتفاق باعث شد کارگاه تولید ماسک فرهنگسرای خاوران جزو ۳ کارگاه اصلی تولید ماسک مردمی شهر تهران شناخته شود.

 

فیلمی از تشکیل قرارگاه جهادی در فرهنگسرای خاوران

هزینه تولید ماسک کاملاً مردمی است

کارگاه‌های تولید ماسک حضرت زینب (س) و چهارده معصوم (ع) با توجه به نیازی که وزارت بهداشت و بخش‌های درمانی در خصوص اقلام بهداشتی و پزشکی دارند، تمام تولیدات خود را در اختیارت وزارت بهداشت قرار می‌دهند.

درباره ضدعفونی کردن ماسک‌ها نیز باید به این نکته اشاره کرد که ماسک‌ها پس از تولید به پایگاه‌هایی که دستگاه‌های ضدعفونی کننده دارند، فرستاده و بعد از ضدعفونی برای وزارت بهداشت ارسال می‌شود.

البته در این مراکز فرهنگی نیز جلوه‌ای از همدلی مردم نیز مشاهده می‌‌شود، چرا که هزینه تولید ماسک در این مراکز تاکنون کاملاً به صورت مردمی تأمین شده و علاقه‌مندان برای پیوستن به این کار جهادی می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول