اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

از تدریس مجازی خانم معلم به 200 دانش‌آموز تا تاکید بر حضور و غیاب!

من ۱۱۰ دانش‌آموز در پایه نهم و ۹۰ دانش‌آموز در پایه هشتم متوسطه دارم، کسی را در منزل نداشتم که از من فیلم بگیرد با یک دست از خودم فیلم می‌گرفتم و با ماژیک روی تخته وایت برد می‌نوشتم وبه خودم اجازه ندادم فیلم‌های آموزشی دیگران را برای بچه‌های کلاسم بفرستم، چرا که دانش‌آموز من به صدای من عادت داشتند.

از تدریس مجازی خانم معلم به 200 دانش‌آموز تا تاکید بر حضور و غیاب!

خبرگزاری فارس مازندران ـ زینب علی‌نژاد؛ سرویس اجتماعی| در پی شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیت‌های کشور محدود و مدارس زودتر از همه مکان‌ها تعطیل شد و دانش‌آموزان هم از اول اسفند برای کنترل بیماری کرونا در خانه ماندند.

بیش از ۴۴ روز از تعطیلی مدارس گذشته است و معلمان در فضای مجازی شروع به تدریس کردند تا دروس عقب‌افتاده دانش‌آموزان جبران شود.

اما در این میان هستند معلمانی که متعهدانه تر و دلسوزانه‌تر و فراتر از وظایف اداری و سازمانی  خود همانند یک سرباز وطن به فکر ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان ما که آینده‌سازان ایران هستند تلاش کردند.

 من با طاهره امینی صحبت کردم معلمی که آنقدر با عشق و با هیجان  از شاگردانش، از حس وجدان و دین خود صحبت کرد که من برای این حس زیبای این معلم واژه‌ای نیافته‌ام.

طاهره امینی یکی از هزاران معلمی است که بی‌وقفه تلاش کرده و چهار دیواری خانه نتوانسته توان فعالیت‌هایش را محدود کند و نشان داد که برای هدفش هیچ چیز حتی کرونا هم نمی‌تواند این شیرزن مازندرانی را شکست دهد.

وی دبیر و کارشناس ریاضی است که در مقطع متوسطه اول مدرسه شهید فیروزپور شهر زیبا و سرسبز تنکابن تدریس می‌کند؛ زمانی که مدارس به دلیل کرونا تعطیل شد خانم امینی احساس کرد این تعطیلات طولانی می‌شود و دست به کار شد، از مدیر مدرسه اجازه گرفت و با  همه دانش‌آموزان تماس گرفت و در واتساپ گروه تشکیل داد.

 

این معلم سخت‌کوش شماره تماس خیلی از دانش‌آموزان را نداشت و با کلی جست‌وجو  شماره تماس همه دانش‌آموزان را جمع کرد و گروه مجازی خانم معلم و کلاس‌های آنلاین شروع شد.

زمانی که با این معلم صحبت کردم؛ آنقدر صدایش پرانرژی و گرم و گیرا بود که آرزو کردم کاش من دانش‌آموز بودم....

 

طاهره امینی می‌گوید؛ چهارم اسفند تدریس آنلاین خود را شروع کردم و ۲۰ روز جلوتر از معلم‌های دیگر کلاس‌های مجازی را برگزارو در گروه‌ها همانند مدرسه حضور غیاب و تدریس کردم، آزمون گرفتم و کارم با جدیت و فشار و با نظم بوده است.

در کلاس‌های من کسی نمی‌توانست گروه را ترک کند و کسی که گروه را ترک می‌کرد من برای آنها لینک را می‌فرستادم که دوباره به گروه برگردند.

من ۱۱۰ دانش‌آموز در پایه نهم و ۹۰ دانش‌آموز در پایه هشتم متوسطه دارم و آموزش و خلاقیت از خودم بود من کسی را در منزل نداشتم که از من فیلم بگیرد با یک دست از خودم فیلم می‌گرفتم و با ماژیک روی تخته وایت برد می‌نوشتم وبه خودم اجازه ندادم فیلم‌های آموزشی دیگران را برای بچه‌های کلاسم بفرستم، چرا که دانش‌آموز من به صدای من عادت داشتند.

 

خانم معلم ادامه داد: بازخورد خانواده‌ها و دانش‌آموز عالی بود، مخصوصا دانش‌آموز نهم که امتحان نهایی داشتند و مطمئنم اگر از این  دانش‌آموز امتحان گرفته شود عالی جواب می‌دهند... .

مرا در تنکابن می‌شناسند من با بچه‌ها رابطه خوب و ارتباط نزدیک دارم، بچه‌ها من را دوست دارند و با همه بچه‌ها دوست هستم من این دین وجدان را نسبت به بچه‌ها داشتم که زحمات یکسال آنها به هدر نرود.

از روز اول عید در تعطیلات تمام درس‌ها را دوره کردیم این خواست خود بچه‌ها بود، به من پیام می‌دادند که ما دوره داشته باشیم و فقط دوازدهم و سیزدهم فروردین خودشان تعطیل کردند.

وی اضافه کرد: دوره‌های من به صورت فیلم و نمونه سوال بود من بیش از ۴۰۰ فیلم با حجم کم برای بچه‌ها تو گروه فرستادم حجم زیادی از اینترنت وای فای خانه من تموم شد حجم اینترنت را با هزینه شخصی خودم خریدم و هدفم مادی نبوده کاملاً معنوی و ۱۰۰ درصد به خاطر بچه‌ها بوده است و بیشترین دغدغه من برای پایه نهمی‌ها بوده که انتخاب رشته داشتند.

 

امینی خطاب به همکاران خود اشاره کرد: من به همکارهای خودم می‌گویم که همه پشت هم باشیم، پشت هم را خالی نکنیم و اگر کسی کار جدیدی کرد، جبهه نگیریم زمانی که من این کار رو شروع کردم جبهه‌گیری در مورد من زیاد بود، آموزش و پرورش تنکابن از من حمایت نکرد کاش در کنار هم بودیم تا بچه ها ضرر نمی‌کردند بچه‌ها آنچه را که باید آموزش می‌دیدند برای سال آینده یاد را نگرفتند این دانش‌آموزان سال دیگر به مقطع بالاتر می‌روند و این خیلی نگران کننده است.

در گپ‌وگفت با خانم امینی متوجه شدیم که وی برای چند دانش‌آموز که توانایی مالی برای خرید اینترنت نداشتند هزینه شخصی برای آنها حجم اینترنت انجام داد و در این مورد گفت؛ برای اینکه بتوانند فیلم را دانلود کنند و بچه‌هایی دسترسی به اینترنت نداشتند همین که دسترسی به اینترنت پیدا کردند به من پیام دادند و من براشون تو تلگرام واتساپ فیلم را فرستادم و از آنها نمی‌خواستم که از بچه‌های دیگه فیلم را بگیرند.

 

این معلم خلاق گفت: در خواست و یه پیامی به دانش‌آموزان دارم که واقعاً درس را جدی بگیرند شرایط واقعاً خاص است کارهای معلمان را دنبال کنند ما برای آنها تلاش می‌کنیم  وقتی یک معلمی کاری را انجام می‌دهد بچه‌ها برای کار معلم ارزش قائل شوند و تکلیف‌های خود را انجام دهند.

از زمانی که بیماری کرونا وارد کشور شد، جنس ناب بعضی انسان‌ها نمود پیدا کرده و به ما نشان داده است که هنوز هستند کسانی که به ایران و به بچه‌های این سرزمین عشق می‌ورزند.

انتهای پیام/۸۶۰۵۱/ج

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول