اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انتقاد چین و آلمان از قطع کمک مالی آمریکا به سازمان بهداشت جهانی

وزارتخانه‌های امور خارجه چین و آلمان تصمیم دولت آمریکا برای قطع حمایت مالی از سازمان بهداشت جهانی را محکوم کردند.

انتقاد چین و آلمان از قطع کمک مالی آمریکا به سازمان بهداشت جهانی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای قطع کمک مالی به سازمان بهداشت جهانی (WHO) آنهم در بحبوحه شیوع ویروس «کووید۱۹»، با انتقاد شدید آلمان و چین مواجه شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت خارجه چین با انتقاد از این اقدام آمریکا، از واشنگتن خواست تعهدات خود در قبال سازمان بهداشت جهانی را به صورت کامل انجام دهد.

«ژائو لی‌جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری امروز (چهارشنبه) گفت وضعیت ویروس کرونا که بیش از ۲ میلیون نفر را آلوده کرده، در مرحله بحرانی قرار دارد و تصمیم آمریکا روی تمام کشورها تاثیر منفی می‌گذارد.

به نوشته رویترز، وزارت خارجه آلمان نیز با محکوم کردن اقدام ترامپ در قطع کمک به سازمان بهداشت جهانی، خواستار اتحاد تمام کشورهای جهان برای مقابله با ویروس کرونا شد.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان با بیان اینکه عیب‌جویی‌های آمریکا مبنی بر توجه تمایل سازمان بهداشت جهانی به سمت چین هیچ کمکی به وضعیت موجود نمی‌کند، تصریح کرد: «این ویروس هیچ مرزی نمی‌شناسد. ما باید همکاری نزدیکی با یکدیگر علیه کووید۱۹ داشته باشیم. یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها، تقویت سازمان ملل است، مخصوصا سازمان بهداشت جهانی که دچار کمبود بودجه نیز هست».

ترامپ بامداد امروز گفته بود کمک‌های مالی آمریکا به سازمان جهانی بهداشت را به بهانه «سوءمدیریت و پنهان‌کاری» این سازمان در بحران ناشی از شیوع کرونا، معلق کرده است. 

برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در جهان به ویروس «کووید۱۹» مبتلا شده‌اند از مرز ۲ میلیون نفر فراتر رفته است. (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول