اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

نگرانی سنگاپوری ها از نقض حریم شخصی با برنامه های ضدکرونا

کمتر از نیمی از مردم سنگاپور علاقه دارند اطلاعات شخصی آنها از طریق برنامه های تلفن همراه مقابله با کرونا به اشتراک گذاشته شود.

نگرانی سنگاپوری ها از نقض حریم شخصی با برنامه های ضدکرونا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از زددی نت، در شرایطی که ویروس کرونا روز به روز در حال گسترش است، عرضه برنامه هایی که شناسایی و ردگیری افراد و محیط های مبتلا به کرونا را تسهیل می کنند، روز به روز در حال افزایش است.

استفاده از این برنامه ها مستلزم همکاری افراد برای به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی و از جمله داده های جغرافیایی و اطلاعات مربوط به آزمایش های تشخیص کرونا است. اما اکثر مردم در سنگاپور علاقمند به افشای این اطلاعات نیستند.

 

بر اساس بررسی که در این کشور انجام شده، تنها ۴۱ درصد مردم سنگاپور خواستار به اشتراک گذاری نتایج تست کرونای مثبت خود برای آگاه کردن سایرین هستند و ۵۹ درصد با این کار مخالفت کرده اند. در مقابل ۵۵ درصد گفته اند حاضرند نتایج تست کرونای مثبت خود را با دیگر همکاران یا هم مدرسه ای ها به اشتراک بگذارند.

اکثر پاسخ دهندگان می گویند نتایج تست کرونای خود را با پزشکان و کارشناسان بهداشت و درمان به اشتراک می گذارند. اما تنها ۲۸ درصد حاضرند این اطلاعات را در اختیار دولت سنگاپور بگذارند. یافته های موسسه الیور وایمن که از طریق مصاحبه با ۳۵۰۰ پاسخ دهنده جمع آوری شده نشان می دهد اگر یک اپلیکیشن تلفن همراه داده های کرونایی کاربران را تنها در اختیار پزشکان قرار دهد، حاضر به استفاده از آن هستند.

علاوه بر این کمتر از ۲۰ درصد از کاربران نسبت به افشای اطلاعات مربوط به موقعیت جغرافیایی خود از طریق اپلیکیشن های ردگیری کرونا خرسند خواهند بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول