اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

بن‌کارت کتاب اهل قلم که قرار بود تا پایان ۹۹ معتبر باشد، ۱۵ ماه جلوتر مسدود شد!

مدیرعامل خانه کتاب از نامه‌نگاری‌های گسترده با معاونت فرهنگی در راستای انسداد بن‌کارت‌های اهالی قلم خبر داد و گفت: کارت‌ها از دی ماه مسدود شده و بارها برای گشایش آن مکاتبه داشته‌ایم.

بن‌کارت کتاب اهل قلم که قرار بود تا پایان ۹۹ معتبر باشد، ۱۵ ماه جلوتر مسدود شد!

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، بن‌کارت‌های الکترونیک خرید کتاب اهالی قلم که قرار بود تا پایان سال ۱۳۹۹ اعتبار داشته باشد از دی‌ماه مسدود شده است!

بر اساس این گزارش، هر کدام از اهالی قلم که دارنده بن‌کارت‌های مذکور بوده‌اند، از انسداد بن‌کارت‌های خود گلایه‌مند بوده و عنوان می‌کنند از سال گذشته قادر به استفاده نبوده‌اند.

نکته قابل تامل اینکه از زمستان سال گذشته (بهمن ۹۸) که بانک عامل نمایشگاه کتاب تهران از بانک شهر به بانک صادرات تغییر کرد این مشکلات چند برابر شده است؛ چرا که کارت‌های اهالی قلم در حال حاضر بی‌تکلیف هستند.

شاید یکی از دلایل عدم تسویه حساب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بانک شهر باشد، اما تاکنون پاسخی به این ابهام داده نشده است.

در این راستا با نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل خانه کتاب گفت‌وگویی صورت گرفت تا دلیل این موضوع را جویا شویم. وی گفت: بن‌کارت‌ها‌ی اهالی قلم از دی ماه سال ۹۸ مسدود شده است. در این زمینه، مکاتبات فراوانی با معاونت فرهنگی ارشاد داشتیم و مدام این مسئله را یادآور شدیم.

وی ابراز داشت: حتی برخی از این کارت‌ها به اهالی قلم در دیدارها اهدا می‌شد که بعد متوجه انسداد آنها شدیم و با وجود اینکه اعطای هدیه نقدی تخلف محسوب می‌شود، اما تصمیم گرفتیم به دلیل مسدود بودن بن‌کارت‌ها از کارت‌های هدیه استفاده کنیم. 

مدیرعامل خانه کتاب تصریح کرد: مکاتبات فراوانی حتی با بانک صورت گرفت، ولی هنوز کارت‌ها باز نشده است، البته در حال حاضر بانک شهر بانک عامل نیست و باید مسئولان با هر دو بانک برای گشایش مذاکره کنند.

در ادامه خبرنگار فارس با مهدی اکرمی، مشاور اجرایی نمایشگاه‌های کتاب بانک شهر تماس گرفت. وی که در حال حاضر دیگر عهده‌دار این مسئولیت نیست، توضیح داد: باید بین دو بانک شهر و صادرات هماهنگی‌هایی صورت گیرد تا کد کارت‌های بانک شهر در اختیار بانک صادرات قرار گیرد و کارت‌ها فعال شوند.

در حال حاضر باید معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و یا خانه کتاب نماینده‌ای را برای بررسی این مشکل انتخاب و با دو بانک شهر و صادرات مذاکره کند تا اهالی قلم بتوانند از کارت‌هایشان استفاده کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول