اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

دفترچه‌های بیمه درمانی تامین اجتماعی تا پایان اردیبهشت تمدید شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دفترچه های بیمه درمانی تامین اجتماعی سراسر کشور تا پایان اردیبهشت تمدید شد.

دفترچه‌های بیمه درمانی تامین اجتماعی تا پایان اردیبهشت تمدید شد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: سازمان تامین اجتماعی دارای ۸۰ مرکز مهم درمانی در چارچوب بیمارستان و ۳۳۰ مرکز درمانی در سطوح مختلف است که از ابتدای شیوع کرونا در کنار وزارت بهداشت فعال بودند و تا امروز به حدود  ۱۵ هزار نفر از بیماران مشکوک به کرونا خدمات رسانی کردند. 

وی با بیان اینکه این ماموریتی بود که برعهده سازمان تامین اجتماعی قرار دارد، افزود: بیش از ۵ هزار تخت به این امر اختصاص یافته و افراد تحت درمان قرار گرفتند و بخش قابل توجهی بهبود یافته اند و تعداد محدودی نیز فوت شدند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه فاصله گذاری اجتماعی مهمترین مباحث مبارزه با کرونا است، از ابتدا در این زمینه فعال بودیم.

شریعتمداری تصریح کرد: شب گذشت اعلام‌ کردیم که دفترچه های بیمه درمانی تامین اجتماعی سراسر کشور تا پایان اردیبهشت تمدید شد و دفترچه هایی که در سال گذشته و ابتدای امسال منقضی شده بودند همچنان معتبر است و همه مراکز درمانی همچون سازمان تامین اجتماعی یا مراکز درمانی طرف قرار داد مکلف هستند که این دفترچه ها را تا پایان اردیبهشت ماه معتبر تلقی کنند. 

وزیر تعاون افزود: پس از این تاریخ نیز کلیه فعالیت های مربوط به تمدید، صدور و ارسال دفترچه های درمانی به صورت غیرحضوری انجام می شود و با این تصمیم بیش از ۵ میلیون سفر شهری و بین شهری را به حداقل رساندیم. 

شریعتمداری ادامه داد: از این‌ نوع تصمیمات همچون تعیین وقت برای هیات های بدوی‌ و تشخیص تامین اجتماعی در سراسر کشور را به آینده موکول کردیم که به فاصله گذاری اجتماعی کمک می کند.  واحدهای تولیدی متعلق به وزارت کار که بیشتر شامل واحدهای متعلق به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) می شوند، موفق شدند بیش از ۶ میلیون لیتر انواع مواد شوینده و ضدعفونی کننده سطوح و دست را تولید کنند.

وی بیان داشت: در تهیه مواد اولیه داروی کاهش عوارض کرونا نیز ۶ تن تولید داشتیم و در ادامه نیز این اقدام انجام می شود و بیش از ۶ میلیون قرص کلروکین در اختیار واحدهای درمانی قرار گرفته تا در کاهش عوارض ناشی از بیماری کمک کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول