اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

راه «آب‌ماه» در انتظار ذره‌ای همت مسؤولان+فیلم

روستای «آب‌ماه» از توابع بخش فین شهرستان بندرعباس، ۲۰ روزی است که راهش بسته است و هیچ مسؤولی انگار صدای مردم این روستا را نمی‌شنود.

راه «آب‌ماه» در انتظار ذره‌ای همت مسؤولان+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، روستای «آب‌ماه» در ۹۵ کیلومتری شمال بندرعباس در مجاورت جاده ترانزیتی بندرعباس - حاجی‌آباد قرار گرفته اما راه این روستا از رودخانه‌ای فصلی می‌گذرد که با هر بار طغیان این رودخانه به کلی نابود می‌شود و عملا در طول همه این سال‌ها فکری برای آن نشده است.

روستای ۱۶۱ نفره‌ای «آب‌ماه» که یکی از زیباترین روستاهای استان هرمزگان با طبیعتی منحصربفرد است، حالا بعد از بارندگی ۳هفته پیش نیز راهش بسته شده و امکان تردد مردم این روستا ناممکن شده است.

 

 

حامد خیری دهیار روستای «آب‌ماه» نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با تایید بسته‌شدن راه این روستا بعد از بارندگی ۳ هفته قبل اظهار کرد: به همراه مردم روستا بعد از فروکش‌کردن سیلاب با بیل و کلنگ تلاش بسیاری کردیم تا راه را برقرار کنیم اما با این حال امکان تردد در این راه فراهم نیست.

وی افزود: طی ۲۰ روز اخیر با دستگاه‌های مختلفی نیز تماس گرفته‌ایم و مشکل مسدود شدن راه را منتقل کرده‌ایم اما مدام ما را به آینده حواله می‌دهند و مردم روستا به لحاظ تردد با مشکلات بسیاری مواجهند.

به گزارش فارس، احداث یک پل در محور مواصلاتی این روستا سبب بهبود شرایط زندگی بیش از ۵۰ خانوار این روستا و بسیاری از مردمی که از این روستا در بندرعباس زندگی می‌کنند، خواهد شد ولی بی‌خیالی مسئولان در مواجهه با مشکلات مردم "آب‌ماه" سبب مهاجرت آنان و خالی شدن روستا و یا گرفتار ماندن آنان در زمان بروز بحران خواهد شد. 

توضیح: این فیلم ۱۱ روز پیش تهیه شده اما تاکنون هیچ اقدامی برای بازگشایی راه این روستا صورت نگرفته است.

انتهای پیام/۳۲۶۴/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول