اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

«اتاق اصناف» بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی نظارت کند

با گشایش کسب و کارهای مختلف در سطح شهر بندرعباس، جای خالی نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بسیاری از صنوف احساس می‌شود.

«اتاق اصناف» بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی نظارت کند

خبرگزاری فارس، بندرعباس - مهدی خسروی: با گشایش کسب‌وکارهای مختلف از شنبه گذشته و افزوده شدن بر شمار این کسب و کارها از شنبه آینده، با چرخی در شهر می‌توان جای خالی نظارت بر رفتار صنوف مختلف و بی‌توجهی بسیاری از آنها به هشدارهای بهداشتی را مشاهده کرد.

موضوعی که بی‌توجهی و یا شوخی‌پنداشتن آن سبب تشدید شیوع کرونا در جامعه خواهد شد و تمام تلاش کادر درمان را نقش برآب خواهد کرد.

اگر این روزها شاهد کاهش شیوع ویروس کرونا در کشور و هرمزگان هستیم، یکی از اصلی‌ترین دلایل آن را می‌توان توجه مردم به هشدارها در ایام نوروز قلمداد کرد ولی حالا با کاهش حساسیت‌های عمومی در جامعه نسبت به این بیماری و گشایش اصناف مختلف، اگر دقت کافی در اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند صورت نگیرد، طغیان دوباره شیوع کرونا دور از انتظار نخواهد بود.

ضروری است تا اتاق اصناف با همکاری شبکه بهداشت و درمان در بندرعباس که تراکم جمعیت بسیار بالاتری به نسبت دیگر شهرهای استان را داراست، به آن دسته از صنوفی که به هشدارها در این زمینه توجه کافی ندارند، هشدار و در صورت بی‌توجهی برخورد نماید تا شاهد ابتلای موارد بیشتری ناشی از سهل‌انگاری در اجتماع به ویروس کرونا نباشیم.

کاهش ترددها در شهر در مهار شیوع کرونا ضروری است

در همین زمینه آبتین امیری عضو شورای شهر بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در صنوف مختلف امری ضروری است.

وی با بیان این که مسئولیت مهار کرونا در زمان بازگشایی برخی صنوف، دارای سه ضلع است، افزود: هم نظارت و پشتیبانی دولتی و اداری، هم رعایت پروتکل از سوی صاحبان صنوف و مهم رعایت و عدم سهل انگاری مردم در مهار شیوع این ویروس اهمیت فراوانی دارد.

مدیریت دستفروشان در این شرایط اقتصادی می‌بایست با تامین معیشت‌آنان صورت گیرد

امیری خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا با همکاری اصناف مانع از فعالیت دستفروشان شویم ولی تحقق این مهم به مجموعه اقداماتی نیاز دارد که یکی از آنها ساماندهی مناسب دستفروشان است که آنان نیز بتوانند در این شرایط اقتصادی، امرار معاش کنند.

وی همچنین بر لزوم کاهش ترددها در سطح شهر نیز تاکید کرد و عنوان داشت: برای کنترل شیوع کرونا می‌بایست از رفت و آمد های غیرضروری خودداری شود.

انتهای پیام/۳۲۶۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول