اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

توسعه مازندران نیازمند عزم جدی درحفاظت از میراث طبیعی است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: توسعه مازندران نیازمند عزم جدی درحفاظت از میراث طبیعی، محیط زیست پویا و فرهنگ غنی نیاکان است.

توسعه مازندران نیازمند عزم جدی درحفاظت از میراث طبیعی است

سیف‌الله فرزانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: جنگل‌های هیرکانی که جنوب استان مازندران را دربر گرفته و حد فاصله بین شهرهای کویری و نیمه کویری ایران با منطقه جلگه‌ای و سبز شمال ایران هستند قدمتی به درازای ۴۰ میلیون سال در روی کره زمین دارد که بدون توجه به این میراث گرانبهای طبیعی پرداختن به هر موضوعی توسعه‌ای، کاری عبث خواهد بود.

وی افزود: میراث گرانبهای چند میلیون ساله محیط طبیعی در استان مازندران به نیاکان مان این اجازه را داده است که جوامع نخستین بشری در حاشیه حاصلخیز شمال ایران و از جمله استان مازندران شکل دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اضافه کرد: توسعه روستا های اولیه و سلسله مراتب های اجتماعی باعث به وجود آمدن نخستین شهرها در استان مازندران در تاریخ قریب به  ۴۰۰۰ سال پیش شده است .

این مسؤول بیان کرد: پرداختن به هر موضوع اقتصادی بدون توجه به ریشه های فرهنگی نهفته در محیط زیست سالم و پایدار استان مازندران، کاری بیهوده، هزینه بر و فاقد کارایی لازم خواهد بود.

فرزانه تصریح کرد: بر این اساس برنامه‌ریزی‌های آینده ما در تولید ثروت و به دست گرفتن بازار اقتصاد گردشگری در استان مازندران، باید با تکیه بر محیط زیست پایدار و فرهنگ اجتماعی و انسانی پویا باشد که ما بتوانیم با استفاده از این ظرفیت‌ها و مکانیزم‌های توسعه و استفاده از ابزارهای دانش و متدهای جدید علمی، مازندران متفاوت را در سال ۱۴۰۰ شاهد باشیم .

وی خاطرنشان کرد: بی شک پدیده ویروس کرونا به ما این درس بزرگ را آموخته است که جهان، در مسیر خطی توسعه به پیش نمی‌رود، بلکه دارای شرایط خاص در زمان‌های متفاوت است و در میان شرایط بحرانی و اجتماعی، طبیعت، مسیر خودش را خواهد رفت و به بازتولید حیات گیاهی و جانوری دست خواهد زد و ما انسان‌ها تنها زمانی می‌توانیم در دل این طبیعت زیبا زندگی کنیم یا به باز تولید تمدنی و فرهنگی که پیش نیاز هر توسعه اقتصادی است، اقدام کنیم که بتوانیم، روش همزیستی مسالمت آمیز با طبیعت را یاد بگیریم و این موضوع، اساس آینده برنامه برنامه‌ریزی توسعه گردشگری در مازندران برای تولید ثروت اقتصادی و فرهنگی خواهد بود.

مدیرکل گردشگری مازندران یادآور شد: توجه به بنگاه‌های کوچک  اقتصادی در جغرافیای غنی مازندران در کنار سرمایه‌گذاری‌های کلان، اولویت فرهنگی و اقتصادی در نظام برنامه‌ریزی توسعه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشست‌های تصمیم‌گیری پس از رفع پدیده شوم کرونا در سال جاری خواهد بود.

انتهای پیام/86034/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول