اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

شکست کرونا به چه قیمتی

اگر چه همه ما از مسؤولان گرفته تا مردم می‌خواهیم کرونا را شکست دهیم اما شمار قربانیان این جنگ نیز باید مهم باشد و باید به یاد داشته باشیم فقط پیروزی مهم نیست چگونه پیروز شدن هم مهم است.

شکست کرونا به چه قیمتی

فاطمه طاهری: بیش از 50 روز از شیوع ویروس کویید 19 یا همان کرونا در سطح کشور می‌گذرد و همچنان وزارت بهداشت به خود قرنطینگی و رعایت نکات بهداشتی شدیدا تاکید می‌کند. در این 40 روز مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد، اماکن متبرکه و برخی از اصناف تعطیل شد تا برخورد مردم و انتقال ویروس به حداقل‌ترین حالت ممکن برسد. 

این کنترل‌ها در ایام نوروز نیز با جدیت بیشتری به کار گرفته شد تا جایی که از مردم درخواست شد که نوروز 99 در خانه بمانند و به مسافرت نروند. برخی از استانداران نیز راه‌های ورودی به استان‌هایشان را بر روی مسافران نوروزی بستند و از مسافران خواستند تا نکات سلامتی را رعایت کرده و به خانه‌هایشان بازگردند.

این تصمیمات و سختگیری‌ها که با هدف حفظ سلامتی مردم انجام می‌شد توانست آمار مبتلایان به کرونا ویروس را به نسبت روزهای نخست شیوع ببیماری تا حدودی کاهش دهد تا جایی که این آمار در اواسط فروردین ماه روند نسبتا کنترل شده‌ای به خود گرفت و به طور مثال آمار ارائه شده توسط علوم پزشکی اهواز گواه این مطلب است.

23 فروردین با دستوری از جانب رئیس جمهور بازگشت ساعت کاری ادارات به حالت اولیه رقم خورد و اعلام شد که ممنوعیت تردد در جاده‌های بین شهری و بین استانی باید برداشته شود، این درحالی است که وزارت بهداشت همچنان به خود قرنطینگی تاکید دارد. بی‌شک با آغاز به کار ادارات مردم نیز که پایه و دلیل اصلی هر کار ادارای به شمار می‌روند مراجعات خود را از سر خواهند گرفت و گرچه که رئیس جمهور به طرح هوشمند فاصله‌گذاری معتقد است اما باید دانست که شتر سواری دولا دولا نمی‌شود.

5 روز قبل از آغاز طرح فاصله‌گذاری هوشمند و شروع به کار ادارات همچون روزهای معمولی آمار در خوزستان به صورت ذیل بوده است:

دو شنبه 18 فروردین، شناسایی 39 مورد جدید ابتلا به کرونا در خوزستان

سه شنبه 19 فروردین، شناسایی 37 مورد جدید ابتلا به کرونا در خوزستان

چهارشنبه 20 فروردین 99، شناسایی 35 مورد جدید ابتلا به کرونا در خوزستان

پنجشنبه 21 فروردین 99، شناسایی 39 مورد جدید ابتلا به کرونا در خوزستان

جمعه 22 فروردین ماه، شناسایی 39 مورد جدید کرونا در خوزستان

شنبه 23 فروردین ماه، شناسایی ۳۱ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در خوزستان

یکشنبه 24 فروردین ماه، شناسایی 37 مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در خوزستان

دوشنبه 25 فروردین ماه، شناسایی 45 مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در خوزستان

سه شنبه 26 فروردین ماه، شناسایی 75مورد جدید ابتلا به کووید 19 در خوزستان 

چهارشنبه 27 فروردین ماه، شناسایی 65 مورد جدید  ابتلا به کووید 19 در خوزستان 

پنج‌شنبه 28 فرودرین ماه، شناسایی 63 مورد جدید ابتلا به کووید 19 در خوزستان 

دانشگاه علوم پزشکی اهواز بنا بر اخباری که در پرتال خبری خود به ثبت رسانده در روز سه شنبه 26 فروردین به جهش آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان خوزستان اقرار کرده است.

آنچه که حداقل در خوزستان مشهود است افزایش قابل توجه آمار مبتلایان به کرونا ویروس است و تا به امروز نیز 1396 نفر مبتلا شده‌اند که در این میان ۱۰۶۹ بهبود یافته‌اند و 147 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

این روزها بسیاری از کسبه برای ادامه حیات خود و خانواده‌های تحت پوششان دل را به دریای متلاطم زندگی در روزهای کرونایی زده‌اند و ادارات نیز بنا بر اساس گزارش‌های واصله شاهد افزایش تعداد ارباب رجوع‌ها است. ارباب رجوع‌هایی که اگر برای انجام امورات اداری خود مراجعه نکنند بی‌شک همین ادارات آنها را به دلیل عدم مراجعه به موقع بازخواست خواهند کرد.

این روزها حال و روز کشور و به طبع استان ما خوب نیست وضعیت جنگی است اما تصمیمات شتاب‌زده و یک طرفه است؛ یکطرفه از این جهت که اگر چه همه ما از مسؤولان گرفته تا مردم می‌خواهیم کرونا را شکست دهیم اما شمار قربانیان این جنگ نیز باید مهم باشد و باید به یاد داشته باشیم فقط پیروزی مهم نیست چگونه پیروز شدن هم مهم است.

به هرحال آنچه که به عنوان ایزوله گله‌ای از آن نام می‌برند اگرچه شاید بتواند اقتصاد کشور را سرپا نگه دارد اما شمار زیادی را از بین خواهد برد بنابراین لازم است که مجلس به تصمیمات قوه مجریه نظارت دقیق‌تری داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول