اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

زندگی در فضا منجر به این بیماری می‌شود

مطالعات نشان می‌دهد فضانوردانی که بیش از شش ماه را در فضا می‌گذرانند، به میزان قابل توجهی در معرض برخی از بیماری های شایع هستند.

زندگی در فضا منجر به این بیماری می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، مطالعات نشان می‌دهد فضانوردانی که بیش از شش ماه را در فضای بدون جاذبه می‌گذرانند، بیشتر در معرض خطر آسیب مغزی و زوال عقل هستند.

محققان پیش بینی می‌کنند طی یک ماموریت فضایی به فضای عمیق، از هر ۵ فضانورد، یک نفر دچار مشکل‌های عصبی، استرس، اختلال در یادگیری و حافظه می‌شود که بر قدرت تصمیم گیری آن‌ها اثر منفی می‌گذارد.

محققان تگزاس، اسکن مغز فضانوردان را مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند، مغز فضانوردان در فضای بدون جاذبه متورم می‌شود و همین موضوع ریسک آسیب به مغز و درنهایت بروز آلزایمر را افزایش می‌دهد.

آنها نقاط مختلف مغز را  قبل و بعد از مأموریت اسکن کردند و به این نتایج دست یافتند؛ قبلاً مشخص شده بود که حضور طولانی مدت در فضا باعث ایجاد مشکلات بینایی در فضانوردان می‌شود، اما این مطالعه جدید نشان می‌دهد که تاثیر زندگی در فضا می‌تواند به مراتب بدتر باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول