اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

دارندگان تالارهای پذیرایی توان عمل به تعهدات مالی را ندارند/ دولت کمک کند تا کارگران تعدیل نشوند

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس گفت: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی تالارهای پذیرایی فعالان این صنف قادر به عمل به تعهدات مالی نیستند.

دارندگان تالارهای پذیرایی توان عمل به تعهدات مالی را ندارند/ دولت کمک کند تا کارگران تعدیل نشوند

خسرو ابراهیمی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در رابطه با تأثیر شیوع ویروس کرونا بر صنف دارندگان تالارهای پذیرایی گفت: با شیوع این ویروس فعالان این صنف مجبور به تعطیلی تالارهای پذیرایی شدند و به این ترتیب تمامی قراردادهای منعقده در ایام تعطیل فسخ و بیعانه دریافتی بابت رزرو تالار به مشتریان بازگردانده شده است.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس با بیان این که اکثر جشن‌ها و میهمانی‌ها در ماه‌های رجب و شعبان برگزار می‌شود، گفت: با تعطیلی تالارهای پذیرایی جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و با لغو برگزاری میهمانی‌ها در این ایام فعالان این صنف بسیار متضرر شده‌اند.

وی با اشاره به اجاره بهای تالارهای پذیرایی گفت: دارندگان تالارهای پذیرایی توان پرداخت کرایه‌های سنگین را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در شرایطی که درآمدی که کسب نمی‌کنند، ندارند.

ابراهیمی نیا افزود: اجاره بهای ماهانه تالارهای پذیرایی معمولا رقمی حدود 20 تا 150 میلیون تومان است و با توجه به پرداخت سایر هزینه‌ها و مزد کارگران شرایط مالی بسیار سختی برای فعالان اقتصادی به وجود آمده است.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس اظهار داشت: با توجه به هزینه‌های سنگین پرداخت مالیات و حق بیمه تأمین اجتماعی کارگران گفت: عمل به تعهدات مالی برای فعالان این صنف در صورت ادامه این شرایط واقعا ناممکن است.

وی اضافه کرد: دولت قول‌هایی برای حمایت مالی از اصناف داده است که امیدواریم زودتر محقق شود.

ابراهیمی نیا با بیان این که در تالارهای پذیرایی معمولا بین 5 تا 25 کارگر مشغول فعالیت هستند، گفت: دارندگان تالارهای پذیرایی واقعا قادر به پرداخت حقوق پرسنل خود نیستند و علی رغم میل باطنی مجبور به تعدیل کارگران شده‌اند.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس با تأکید بر این که اصناف تابع سیاست‌های دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا هستند، گفت: برای جلوگیری از تعدیل کارگران دولت باید حمایت کند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول