اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تولید دستگاه تب‌سنج و الکل در دانشگاه نوشیروانی بابل

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: برای نخستین‌بار در مازندران، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل موفق به تولید دستگاه تب‌سنج و الکل با خلوص 70 درصد شد.

تولید دستگاه تب‌سنج و الکل در دانشگاه نوشیروانی بابل

جواد واثقی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شهرستان بابل اظهار کرد: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل که همواره در همه موارد پیش‌قدم و دارای رتبه‌های برتر بوده با شیوع بیماری کرونا از اسفندماه نیز در این عرصه ورود یافته و آن را جزو وظیفه اجتماعی خود برشمرد تا اقدامات دانشگاه انفعالی نبوده و به صورت فعال عمل کند که در این راستا برنامه‌های متنوعی داشته که تاکنون موفق هم بوده است.

وی از راه‌اندازی سامانه مجازی ارائه کلاس‌ها به صورت مجازی و غیرحضوری خبر داد و افزود: در این راستا زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را توسعه دادیم طوری که کلاس‌های نظری و نظری عملی دانشگاه با کیفیت مناسب و کمیت قابل قبول ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل تصریح کرد: دانشگاه اهتمام جدی در ارتقا  کیفیت کلاس‌ها و رصد کارهای انجام شده توسط اساتید به طور غیرحضوری دارد تا کلاس‌های غیرحضوری تفاوتی با کلاس‌های حضوری نداشته باشد.

واثقی با اشاره به اینکه فعالیت دانشگاه تنها به حوزه آموزش خلاصه نشده است خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ضدعفونی کردن یکی از الزامات اصلی در مبارزه با ویروس کرونا است و در تهیه مواد ضدعفونی کننده مشکل اصلی تهیه الکل است لذا دانشگاه در راستای کمک به جامعه اقدام به تولید الکل کرده است.

این مسؤول یادآور شد: برای این مهم محققان دانشگاه در دانشکده شیمی و مهندسی شیمی در تمام ایام تعصیلات و قبل تعصیلات سال جدید، با تلاش شبانه روزی موفق به تهیه الکل با خلوص ۷۰ درصد استاندارد شدند که مجوز بهداشتی را از مراکز بهداشتی دریافت کردیم.

وی همچنین از تولید ژل ضدعفونی در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل خبر داد و افزود: مقداری از این ژل را به بیمارستان‌ها و مراکز دیگری که در حوزه ضدعفونی کار می‌کردند اهدا کردیم ضمن اینکه تمام نیازهای نهادهای دانشگاه، نیازهای شخصی افراد و نیازهای اداری سیستم دانشگاه از داخل تامین می‌شود و هنوز نیز در حال تولید است و اگر تقاضایی داشته باشیم پاسخگو هستیم.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: همچنین دستگاه تب‌سنج توسط یکی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد دانشگاه توسط دانشجویان فارغ‌التحصیل همین دانشگاه مستقر در مرکز رشد دانشگاه برای نخستین‌بار در مازندران ساخته شد که در حال بهره‌برداری است، نخستین محصول آن توسط خود دانشگاه خریداری شد که این تب‌سنج قادر است تا فاصله یک متری نسبت به تب‌سنجی اقدام کند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات دانشگاه جمع‌آوری کمک‌ها برای مردم از کارکنان و هیأت علمی بود که با این کمک‌ها تجهیزات بهداشتی و درمانی خریداری و به دانشگاه علوم پزشکی بابل اهدا شد.

واثقی با اشاره به اینکه مهم‌ترین برنامه آتی دانشگاه در حال حاضر تلاش برای بهبود وضعیت جامعه در تشخیص و درمان ویروس کروناست، گفت: دانشگاه نوشیروانی دانش فنی و آمادگی تولید را داشته و در صورت حمایت و تامین منابع قادر به پاسخگویی نیازهای جامعه است.

انتهای پیام/۸۶۰۴۰/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول