اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

«نفس‌گیر» تلنگری برای بی‌توجهی به شایعات کرونایی است

کارگردان مستند تلنگری «نفس‌گیر» گفت: اگر مردم به حواشی می‌پرداختند و خود بیماری را فراموش می‌کردند، بسیج مردمی علیه کرونا شکل نمی‌گرفت و شاهد فعالیت‌های جهادی نبودیم.

«نفس‌گیر» تلنگری برای بی‌توجهی به شایعات کرونایی است

علی کرمی، تهیه‌کننده و کارگردان مستند «نفس‌گیر» که پنجشنبه ۲۸ فروردین ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود، درباره جزئیات این فیلم مستند به خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس گفت: تحقیقات درباره ویروس کرونا را همزمان با شیوع این ویروس در ووهان چین آغاز کردم، چون با توجه به هشدارهای سازمان بهداشت جهانی، قابل پیش بینی بود این ویروس به کشورمان هم برسد. «نفس‌گیر» مستندی حدوداً ۳۰ دقیقه‌ای است که از سه بخش تشکیل شده است. بخش نخست به شایعات کرونایی در فضای مجازی می‌پردازد. 

وی توضیح داد: رسانه‌های خارجی و معاند همزمان با اعلام شیوع ویروس کرونا، ابتدا پروژه آسیاهراسی و سپس ایران‌هراسی را کلید زدند، از جمله اینکه می‌گفتند ایرانی‌ها در اعلام آمار مبتلایان و متوفیان ناشی از کرونا صداقت ندارند، یا می‌گفتند کووید ۱۹ در ایران با آنچه در چین بود، متفاوت است.

کرمی اضافه کرد: متوجه شدم نوع مواجهه مردم و مسئولان کشورها با ویروس کرونا حائز اهمیت است. مثلاً چینی‌ها در فضای مجازی اصلا به نکات منفی نمی‌پرداختند و حتی با آن برخورد می‌کردند. در واقع، پرداختن به حواشی موجب می‌شد که شاکله و نظام مبارزه با ویروس از بین برود، درست مانند بازی فوتبال ایران و ژاپن در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ که به شکست ۳ بر صفر تیم ملی کشورمان ختم شد.

این مستندساز درباره بخش میانی مستند «نفس‌گیر» گفت: این بخش به ورود ویروس به ایران می‌پردازد و اینکه چطور کادر درمان و نظام سلامت کشورمان روی این بحران متمرکز شدند.

کرمی درباره بخش سوم مستندش توضیح داد: این بخش وارد فاز میدانی و مشاهده‌گر می‌شود و با اساتید و پزشکان بیمارستان‌‌های مسیح دانشوری و بوعلی به مصاحبه می‌پردازد و می‌گوید اگر مردم به حواشی می‌پرداختند و خود بیماری را فراموش می‌کردند، بسیج مردمی علیه کرونا شکل نمی‌گرفت و شاهد فعالیت‌های جهادی نبودیم.

وی اظهار داشت: با ساخت «نفس‌گیر» خواستم به مخاطب هشدار دهم که اگر در مبارزه با کرونا سهیم نشود، در نهایت این خودش است که آسیب می‌بیند.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول