اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

«وضعیت قرمز» بارندگی برای بوشهر/ آماده‌باش نیروهای امدادی و درخواست هواشناسی از مردم

سازمان هواشناسی با توجه به شدت بارش‌ها و احتمال وقوع سیل در استان بوشهر، وضعیت قرمز بارندگی را تا ظهر پنج شنبه برای بوشهر پیش‌بینی کرده است.

«وضعیت قرمز» بارندگی برای بوشهر/ آماده‌باش نیروهای امدادی و درخواست هواشناسی از مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، اداره کل هواشناسی استان بوشهر وضعیت بارندگی از اواخر امروز تا ظهر پنج شنبه در سطح استان را قرمز پیش‌بینی کرد و نسبت به وقوع سیل هشدار جدی داده است.

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی با توجه به تشدید فعالیت سامانه بارشی طی امشب تا ظهر پنج‌شنبه (فردا) نسبت به رگبار و رعد و برق شدید، بارش تگرگ در مناطق مستعد، وزش باد نسبتاً شدید گاهی وزش تندبادهای لحظه‌ای و وقوع صاعقه و احتمال وقوع سیل در برخی مناطق هشدار داده می‌شود.

اغلب مناطق به ویژه نیمه جنوبی استان و مناطق شرقی از جمله شهرستان‌های جم، دیر، کنگان و عسلویه، همچنین شهرستان‌های دشتی، تنگستان و دشتستان و بخش‌هایی از شهرستان بوشهر احتمال آبگرفتگی معابر شهری در آن مناطق بیشتر وجود دارد و نسبت به سیلابی‌شدن مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی، بروز خسارات احتمالی در مزارع و باغات کشاورزی هشدار جدی داده می‌شود.

هواشناسی بوشهر توصیه کرده: اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفرهای غیرضروری. با توجه به احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و بارش‌های رگباری روز پنج شنبه در نیمه جنوبی و شرقی استان، اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ محصولات کشاورزی انجام شود و به دلیل احتمال وقوع صاعقه، جلوگیری از قرار گرفتن در ارتفاعات، فضای باز ، زیر درختان و تاسیسات فلزی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش فارس، به منظور توجه جدی به شدت بارندگی‌های پیش بینی شده هشدار قرمز صادر شده است. طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، تندبادهای لحظه‌ای که به دنبال این وضعیت رخ می‌دهد، باعث ایجاد هشدار قرمز در این مناطق شده است.

در پی هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی برای باد شدید و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، هلال احمر ۵ استان در آماده‌باش کامل قرار گرفتند که دستگاه‌های امدادی و مدیریت بحران و هلال احمر استان بوشهر نیز از امشب در آماده‌باش کامل قرار گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول