اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

رویارویی بچه‌های مسجد با کرونا/ از تولید ماسک تا توزیع بسته‌های غذایی میان محرومان

این‌روزها گرچه برگزاری نماز جماعت و مراسم‌های مذهبی در مساجد به واسطه شیوع بیماری متوقف شده است اما بچه‌های مسجد در میدان نبرد با کرونا از هیچ خدمتی دریغ نمی‌کنند و صحنه‌هایی درخشان از آثار تربیت در مسجد را به نمایش می‌گذارند.

رویارویی بچه‌های مسجد با کرونا/ از تولید ماسک تا توزیع بسته‌های غذایی میان محرومان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، همه ما این روزها شاهد فعالیت‌ها و تلاش‌های آحاد مردم و بیشتر ادارات، ارگان‌ها، نهادها و سازمان‌ها در بحث جلوگیری از شیوع کرونا و قطع زنجیره این بیماری هستیم. کادر درمان در خط مقدم ایستاده و جان خود را به خطر انداختند و افراد دیگری برای کمک به آن‌ها و نجات جان هم‌وطنانشان وارد میدان مبارزه با کرونا شده‌اند. با اینکه کوتاهی‌ها و قصورهایی در کار برخی مسؤولان وجود دارد اما برخی دیگر با تمام وجود پای کار بوده و نمی‌گذارند باری بر زمین بماند. این افراد در دنیا موجب شادی مردم و دعای خیر برای خود شده و مسیر را برای طی کردن صراط مستقیم و جمع‌آوری توشه آخرت هموار می‌کنند. این افراد باعث امیدواری مردم شده و مردم نیز باید برای خوشحالی و امیدواری این افراد به پویش "در خانه ماندن" پیوسته و مرد عمل باشند.

تولید روزانه 5000 ماسک توسط کانون‌های مساجد

محمدرضا مظاهری با اشاره به اقدامات جهادی و ارزشمند کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری گفت: از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان، کارگاه‌های تولید ماسک به همت کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد و روزانه ٥ هزار ماسک بهداشتی در این کارگاه‌ها تولید و توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت جهادی بچه‌های مسجد در بخش‌های مختلف و در راستای مقابله با کرونا همچنان در سطح استان ادامه دارد، اظهار داشت: ورود جهادی فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سطح استان، نشان از خدمت بی‌منت به ایران اسلامی است و این خدمت تا زمان شکست کرونا انجام می‌گیرد.

گندزدایی شبانه معابر در سطح استان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری، ضدعفونی و گندزدایی مساجد و معابر شهرها و روستاها را از دیگر اقدامات ارزشمند بچه‌های مسجد اعلام کرد و افزود: این اقدام روزانه و بعد از نماز مغرب و عشا توسط کانون‌های فرهنگی هنری در سطح استان صورت می‌گیرد.

مظاهری بیان کرد: مشارکت در ایستگاه‌های غربال‌گری در ورودی شهرها، توزیع بروشورهای آموزشی برای رعایت نکات بهداشتی و توزیع مهر و جانماز بین نمازگزاران در مساجد استان از دیگر اقدامات کانون‌های فرهنگی هنری مسجد در این ایام است.

توزیع بسته‌های غذایی میان محرومان

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات بچه‌های مسجد در سطح استان، تهیه و توزیع بسته‌های غذایی است که موجب شادابی محرومین و نیازمندان در شهرها و روستاهای استان می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این اقلام بیش از ۷۰۰ بسته غذایی شامل روغن مایع، برنج، رب گوجه فرنگی، ماکارونی، سویا، نمک، شکر، حبوبات، مرغ، ماهی و تن ماهی بوده که توسط کانون‌های فرهنگی هنری و خیرین در سطح استان تهیه و توزیع شده‌است.

مظاهری یکی دیگر از فعالیت‌های جهادی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را نذر قربانی عنوان کرد و گفت: این حرکت با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه(س) استان قم و خیرین برنامه سمت خدا صورت گرفته و گوشت‌های قربانی پس از بسته‌بندی‌های بهداشتی بین نیازمندان و محرومان سطح استان در شهرستان‌های سامان، فارسان، بن، شهرکرد، کوهرنگ، اردل و لردگان توزیع شد.

وی با اشاره به انجام نذورات در دو مرحله تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری هجرت، سفیران هدایت، نورالثقلین، پیامبر اکرم(ص)، امام صادق(ع)، سردار کربلا، خورشید ولایت، ابرار، پاسداران فرهنگ و یاس مدینه در مرحله اول نذر قربانی را بین نیازمندان در مناطق محروم بر عهده گرفتند.

مظاهری اضافه کرد: همچنین کانون‌های فرهنگی هنری نور نبوی، فجر، مولود کعبه، پیامبر اکرم(ص)، مهدی آل محمد(عج)، غدیر، شهید مدرس، حضرت ابوالفضل(ع)، یاوران قائم، بوگر، یادگار امام(ره) و امام محمدباقر(ع) مرحله دوم قربانی و توزیع بین محرومان را انجام دادند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بنا داریم به فضل پروردگار،  بمناسبت ماه مبارک رمضان با مساعدت خیرین، در ٣٠ نقطه استان، طرح ذبح قربانی را تداوم بخشیم که در مجموع اعتبار جذب شده و برآورد اعتبار آینده این اقدام خیر از سوی کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه(س) و ستاد استان و خیرین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، مبلغ یک میلیارد ریال خواهد شد که در مناطق محروم در راستای خدمتگزاری صادقانه به نیازمندان عملیاتی شده و تمامی اقدامات ذکر شده تا ریشه‌کن شدن کرونا ادامه دارد.
انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول