اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

محموله ۷۵هزار تنی گندم اهدایی هند به افغانستان وارد بندر چابهار شد

همزمان با ورود اولین کشتی حامل گندم اهدایی کشور هند به افغانستان از طریق بندر چابهار، سفیر کشور افغانستان در ایران از بندر شهید بهشتی چابهار بازدید کرد.

محموله ۷۵هزار تنی گندم اهدایی هند به افغانستان وارد بندر چابهار شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در این باره اظهار داشت: کشتی نگار از شناورهای کشتیرانی جمهوری اسلامی، حامل ۲۰۳ دستگاه کانتینر ۲۰ فوت است که اولین محموله کمک های بشردوستانه و دهمین محموله گندم اهدایی هند به افغانستان را حمل می کند و روز گذشته 27 فرورین از بندر کاندلای هند وارد بندر شهید بهشتی شد.

بهروز آقایی افزود: این محموله حدود ۵ هزار تن گندم اهدایی دولت هند به افغانستان است که پس از تخلیه که فرایند آن به سرعت در حال انجام و رو به اتمام است از طریق مرز میلک به افغانستان ترانزیت می شود.

همچنین، عبدالغفور لیوال، سفیر کشور افغانستان در ایران، که همزمان با ورود کشتی گندمی و در راس هیاتی از بندر شهید بهشتی و فرایند تخلیه محموله گندم بازدید کرده است ضمن ابراز خرسندی از ورود اولین محموله گندم اظهار کرد: این اولین محموله از مجموعه ۷۵ هزار تنی گندم است که قرار است از طریق بندر چابهار به افغانستان ترانزیت گردد.

 وی از دو کشور دوست هندوستان و کشور دوست و همسایه؛ جمهوری اسلامی ایران در انتقال و ترانزیت گندم در شرایط بسیار سخت، مهم و حساس کنونی که منطقه و جهان از بحران شیوع بیماری کرونا در رنج است تشکر کرد.

وی ابراز امیدواری کرد تا با همکاری مستقیم همکاران در جمهوری اسلامی ایران این گندم هر چه سریعتر به افغانستان برسد.

سفیر افغانستان در ایران بیان کرد: به جهت رسیدن اولین محموله به بندر چابهار سفر کرده است.

وی از مسئولان جمهوری اسلامی ایران خصوصا در بندر چابهار در تسریع و تکمیل فرایند تخلیه و بارگیری که موجب رفع نیاز مردم افغانستان در اینچنین شرایط به این محموله خواهد شد تشکر کرد.

لیوال همچنین به نمایندگی از مردم و حکومت افغانستان از جمهوری اسلامی ایران و کشور هندوستان در این راستا تشکر کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول