اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا اذعان کرد؛ روسیه پیمان «نیو استارت» را نقض نکرده است

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارشی به کنگره اذعان کرد روسیه در سال گذشته میلادی به تعهدات خود در پیمان «نیو استارت» پایبند بوده است.

آمریکا اذعان کرد؛ روسیه پیمان «نیو استارت» را نقض نکرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت آمریکا روز چهارشنبه اذعان کرد، روسیه در سال ۲۰۱۹ پایبندی خود به تعهدات پیمان «نیو استارت» را حفظ کرده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت امور خارجه آمریکا در گزارشی به کنگره نوشت: «بر اساس اطلاعات موجود تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹، آمریکا تعهد فدراسیون روسیه به شروط پیمان نیو استارت را تأیید می‌کند».

با این حال این گزارش مدعی شده است: «آمریکا دریافت که فدراسیون روسیه در سال ۲۰۱۹ به نقض تعهداتش ذیل بندهای ۱، ۴ و ۶ پیمان INF (منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای میان‌برد) درخصوص عدم تولید و آزمایش موشک‌های بالستیک با برد ۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر وساخت سکوهای پرتاب برای چنین موشک‌هایی ادامه داده است».

این گزارش که تحت عنوان «پایبندی به کنترل تسلیحات، منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و توافقات و تعهدات نسبت به خلع سلاح اتمی» نگارش شده است، میزان پایبندی تمام کشورها در اقصی‌نقاط جهان را نسبت به معاهدات مربوطه، مورد ارزیابی قرار داده است.

۱۰ سال پیش دولت‌های روسیه و آمریکا معاهده‌ای با هدف کاهش و محدودسازی تسلیحات راهبردی به امضا رساندند که به معاهده نیو استارت معروف شد. این پیمان در حال انقضا است و آمریکا از تمدید آن طفره می‌رود.

اخیراً «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین گفته، مسکو نیست که تلاش می‌کند این معاهده را فسخ کند و باید درخصوص تمدید احتمالی پیمان نیو استارت (کاهش تسلیحات راهبردی) مذاکراتی با آمریکا صورت گیرد.

با این حال هفته گذشته سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری روسی «تاس» گفت: «رئیس جمهور توصیه کرده است که فراتر از معاهده "نیو استارت" فکر کنیم و در گام‌های بعدی خود هردو کشور روسیه و چین را در نظر بگیریم. ما آماده هستیم بر اساس معیارهایمان مذاکراتی را با روسیه و چین، درخصوص کنترل تسلیحاتی داشته باشیم» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول