اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

افزایش حملات ناشناس به کُردهای وابسته به آمریکا در شرق سوریه

افراد ناشناس در مدت اخیر حملات به شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» در شرق و شمال شرق سوریه را افزایش داده‌اند.

افزایش حملات ناشناس به کُردهای وابسته به آمریکا در شرق سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) که تحت حمایت نظامیان تروریست آمریکا قرار دارند، با حملات متعددی در شرق سوریه مواجه هستند.

روزنامه فرامنطقه‌ای «العربی الجدید» گزارش داد که شبه‌نظامیان کُرد در شرق استان دیرالزور و شمال رود فرات در شرقی‌ترین منطقه سوریه، از نظر امنیتی، وضعیت مناسبی ندارند.

به گزارش این روزنامه، عناصر کُرد دائما در معرض حملاتی قرار دارند که گفته می‌شود عناصر ناشناس این حملات را انجام می‌دهند.

العربی الجدید به نقل از «منابع محلی» گزارش داد که برخی از هسته‌های خاموش گروه تروریستی داعش، فرصت را غنیمت شمرده، و به مناطق تحت اشغال کُردها در شرق سوریه حمله می‌کنند؛ منطقه‌ای که سرشار از منابع نفتی و گازی است.

شبه‌نظامیان کُرد به همراه تروریستهای آمریکایی، مناطق نفتی شرق و شمال شرق سوریه را در اشغال خود دارند. اخیرا منابع خبری اعلام کردند که کُردها با همکاری آمریکا، گروه تروریستی جبهه النصره و ترکیه، نفت سوریه را به صورت قاچاق، می‌فروشند.

درباره حملات عناصر ناشناس به کُردها، چند فرد ناشناس شامگاه سه‌شنبه گذشته بخشهایی از یک مدرسه را در روستای «الحوایج» در شرق دیرالزور منفجر کردند.

پس از این انفجار، مشخص شد که شبه‌نظامیان کُرد که این روستا را در اشغال خود دارند، قصد داشتند این مدرسه را به عنوان پایگاه نظامی خود قرار دهند.

بنا بر این گزارش، اخیرا، حملات افرادناشناس به مقرها و گشتی‌های متعلق به شبه‌نظامیان کُرد در ریف دیرالزور و جنوب استان حسکه هم افزایش یافته است.
شبه‌نظامیان کُرد وابسته به آمریکا البته به بهانه بازداشت عناصر وابسته به داعش، در منطقه «الباغوز» در شرق دیرالزور، چند نفر را بازداشت کردند. پیش از این، عناصر کُرد در حسکه و دیرالزور هدف حمله قرار گرفته بودند و شماری از عناصر خود را از دست داده بودند.

از سوی دیگر، باید به اعتراض ساکنان شرق و شمال شرق سوریه به حضور غیرقانونی شبه‌نظامیان کُرد و عناصر آمریکایی نیز اشاره کرد که خواستار، اخراج این عناصر از سوریه هستند.

دولت و ارتش سوریه بارها اعلام کرده‌اند که حضور شبه‌نظامیان کُرد و تروریست‌های آمریکایی و اشغال منابع نفتی سوریه توسط آنان، محکوم است و به حضور آنان پایان داده خواهد شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول