اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آغاز جمع‌آوری پلاسما برای درمان بیماران کرونایی

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: جمع‌آوری پلاسما برای درمان بیماران کرونایی در استان آغاز شد.

آغاز جمع‌آوری پلاسما برای درمان بیماران کرونایی

مسعود ضیائی امروز در گفت‌‍وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، با اشاره به نقش مؤثر پلاسما در بهبودی بیماران کرونایی، اظهار داشت: پلاسما درمانی تاکنون نتایج قابل قبولی داشته و در چین و برخی کشور‌های اروپایی و درگیر ویروس کرونا در حال انجام است.

وی از آغاز جمع‌آوری پلاسما برای درمان بیماران کرونایی در استان خبر داد و بیان داشت: ساختار پلاسما درمانی به این شکل است که وقتی کسی به بیماری ویروسی مبتلا شده و بهبود می‌یابد، بدن آن فرد در برابر عامل بیماری آنتی‌بادی تولید می‌کند و در نتیجه فرد در برابر بیماری مصون می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تأکید بر اینکه پلاسما درمانی خطری برای دهنده پلاسما ندارد و از سوی دیگر جداسازی پلاسما در شرایط استریل انجام می‌شود، عنوان کرد: از بهبودیافتگان بیماری کرونا خواستاریم به‌منظور کمک به درمان مبتلایان به کرونا در این امر به مراکز انتقال خون در بیرجند، طبس و فردوس مراجعه کنند.

ضیائی شرط اهدای پلاسما را گذشت 28 روز از بهبودی و مثبت شدن آزمایش PCR و رفع علائم اصلی بیماری مانند تب، تنگی نفس و غیره به‌دلیل ایجاد آنتی بادی در خون بهبود یافته، مطرح و بیان داشت: در حال حاضر باید نسبت به اهدا پلاسما اقدام کنیم چراکه این روش در بهبودی بیماران نقش مؤثری دارد.

وی خاطرنشان کرد: افراد پس از انجام آزمایش‌های اولیه و تأیید مصون بودن از نظر بیماری‌هایی مانند هپاتیت، ایدز و غیره می‌توانند پلاسمای خود را برای بهبودی بیماران مبتلا به کرونا با وضعیت حادتر در اختیار مراکز درمانی قرار دهند.

انتهای پیام/69039/ح/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول