اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

شناسایی اعضای باند حفاری غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای یک باند حفاران غیرمجاز در یکی از محوطه‌های باستانی این استان شناسایی شدند.

شناسایی اعضای باند حفاری غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، محمدرضا محمدی‌مقدم از شناسایی اعضای یک باند حفاران غیرمجاز خبر داد و گفت: در این عملیات 4 حفار غیرمجاز در یکی از محوطه‌های باستانی یکی از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه پیگیری‌ها برای دستگیری این حفاران غیرمجاز ادامه دارد، افزود: برخورد با قاچاقچیان و حفاران آثار تاریخی و فرهنگی از وظایف میراث‌فرهنگی، گردشگری و‌ صنایع‌دستی در راستای حفاظت از آثار تاریخی است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: براساس ماده 562 قانون جرایم علیه مواریث فرهنگی، هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد یافتن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع است و متخلف به حبس از شش ماه تا سه سال محکوم و ضبط اشیای مکشوفه و آلات و ادوات حفاری به‌نفع وزارت میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی به‌نفع دولت انجام می‌شود.

محمدی‌مقدم اضافه کرد: حفاری در مکان‌ها و محوطه‌‌های تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی یا در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی، منجر به ضبط اشیای مکشوفه و آلات و ادوات حفاری و محکوم شدن متخلفان به حداکثر مجازات می‌شود.

انتهای پیام/68023/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول