اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: آمریکا احتمالا معاهده تسلیحاتی با روسیه را تمدید نکند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت احتمالاً آمریکا بزودی تصمیم می‌گیرد از معاهده کاهش تسلیحات راهبردی خارج شود.

مسکو: آمریکا احتمالا معاهده تسلیحاتی با روسیه را تمدید نکند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت، احتمالاً آمریکا بزودی تصمیم می‌گیرد معاهده تسلیحاتی «نیو استارت» را تمدید نکند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، ریابکوف گفت: «اخیراً به مناسبت دهمین سالگرد امضای معاهده نیواستارت، بیانیه‌ای را از طرف وزارت امور خارجه منتشر کردیم. آمریکا این تاریخ را کاملاً نادیده گرفت که چندان هم دور از انتظار نبود. تمام نشانه‌ها حاکی از این هستند که آمریکایی‌ها در آستانه تصمیم‌گیری درخصوص عدم تمدید این سند هستند».

وی افزود، با گذشت زمان، رسیدن به توافق با واشنگتن بر سر تمدید معاهده آسمان باز نیز «بیشتر و بیشتر مورد شبهه قرار می‌گیرد».

بیانیه اخیر وزارت امور خارجه روسیه پس از آن منتشر شد که مسکو اعلام کرد از طرف آمریکایی انتظار دارد بزودی «پاسخ مثبتی» به پیشنهاد تمدید معاهده کاهش تسلیحات راهبردی (نیو استارت) ارائه کند.

وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در گزارشی به کنگره نوشت: «بر اساس اطلاعات موجود تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹، آمریکا تعهد فدراسیون روسیه به شروط پیمان نیو استارت را تأیید می‌کند» (جزئیات بیشتر).

ده سال پیش دولت‌های روسیه و آمریکا معاهده‌ای با هدف کاهش و محدودسازی تسلیحات راهبردی به امضا رساندند که به معاهده نیو استارت معروف شد. این پیمان در حال انقضا است و آمریکا از تمدید آن طفره می‌رود.

اخیراً «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین گفته، مسکو نیست که تلاش می‌کند این معاهده را فسخ کند و باید درخصوص تمدید احتمالی پیمان نیو استارت مذاکراتی با آمریکا صورت گیرد.

ریابکوف همچنین در پاسخ به اعلام آمادگی آمریکا برای ارسال کمک‌های پزشکی به روسیه برای مقابله با ویروس کرونا گفت: «ما این پیشنهاد را به‌عنوان موضعی بشردوستانه و تجلی رویکردی مسئولانه در قبال مبارزه مشترک با همه‌گیری [ویروس کرونا] در نظر می‌گیریم. ما نیز هنگامی که حمایت بشردوستانه خود از آمریکا را فراهم کردیم در همین مسیر عمل کردیم».

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا گفته است کشورش بزودی تعداد بسیار زیادی ونتیلاتور (دستگاه کمک تنفسی) تولید داخل را در اختیار خواهد داشت و می‌تواند آن‌ها را به دیگر کشورها ارسال کند. اگر روسیه به چنین دستگاه‌هایی احتیاج پیدا کند، واشنگتن آمادگی ارسال آن‌ها به مسکو را خواهد داشت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول