اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اجرای طرح غربالگری هوشمند در استان/ بیماران بدون علائم شناسایی می‌شوند

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح غربالگری هوشمند و شناسایی بیماران بدون علائم در استان خبر داد و گفت: از اطرافیان افراد مبتلا به کرونا به صورت سرپایی نمونه‌گیری می‌شود.

اجرای طرح غربالگری هوشمند در استان/ بیماران بدون علائم شناسایی می‌شوند

فریدون رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، از اجرای طرح غربالگری هوشمند و شناسایی بیماران بدون علائم در استان خبر داد و گفت: خانواده، اطرافیان و کسانی که تعامل و ارتباطی با فرد مبتلا شده به ویروس کرونا داشتند در حال شناسایی هستند و به صورت سرپایی از آن‌ها نمونه‌گیری می‌شود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تعدادی از این افراد به صورت پنهان به این ویروس مبتلا شده بودند و علائمی نداشتند که یکی از عوامل افزایش آمار مبتلایان و همینطور ضرورت اجرای این طرح همین موضوع است.

سرعت گرفتن روند بهبود بیماران

وی با بیان اینکه روند بهبودی بیماران مبتلا شده به ویروس کرونا در استان با استفاده از روش‌های درمانی جدید بسیار سریع‌تر و قابل قبول‌تر شده است، افزود: تعداد افراد بستری و بدحال نیز کاهش چشمگیری داشته است.

رحمانی خاطرنشان کرد: با این حال که روند بهبود بیماران افزایش داشته و تعداد بیماران بدحال کم شده است اما نگرانی‌ها هنوز پابرجاست و در همه حال باید آمادگی طغیان و گسترش اپیدمی بیماری را داشته باشیم لذا خواهشمندیم رعایت مسائل بهداشتی و عدم خروج غیرضروری از منزل و فاصله گرفتن از اجتماعات با جدیت ادامه داشته باشد تا شاهد گسترش این ویروس و به خطر افتادن سلامتی افراد نباشیم.

فعال شدن مجدد ویروس در بهبودیافتگان مشاهده نشده/ اظهارنظر قطعی نیازمند زمان است

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در خصوص شایعه فعال شدن مجدد ویروس در بدن پس از بهبود بیماران اظهار داشت: ویروس کرونا یک ویروس نوپدید است که مطالعات بر روی این ویروس در حال انجام است و احتمال هر رفتاری حتی عفونت مجدد نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر موردی مبنی بر فعال شدن مجدد یا ایجاد بیماری جدید دیگری در افراد بهبودیافته مشاهده نشده است و اظهارنظر و قضاوت در خصوص این بیماری به زمان بیشتری نیاز دارد.

رحمانی در پایان توصیه کرد: مردم به شایعات توجه نکنند و اطلاعات در خصوص این ویروس را از منابع معتبر دریافت کنند.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول