اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کمک مؤمنانه| کرونا در محاصره دست‌های بخشنده‌/ از ابتکارات دانشجویی برای خدمت بیشتر تا نذر غذا

استقبال از رزمایش کمک مؤمنانه در ششمین روز اجرا، تا آنجا پیش رفت که پای ابتکارات دانشجویی هم برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم به این رزمایش باز شد، طرحی خیرخواهانه که می‌رود تا بزرگ‌ترین مواسات بشریت را در ایران رقم بزند.

کمک مؤمنانه| کرونا در محاصره دست‌های بخشنده‌/ از ابتکارات دانشجویی برای خدمت بیشتر تا نذر غذا

خبرگزاری فارس؛ سردبیری استانها| شاید بتوان گفت خیلی قبل‌تر از آغاز رزمایش «کمک مومنانه»، رزمایش همدلی و ایثار در کشور کلید خورده بود و مردم در خط مقدم جنگ با کرونا و خدمت به هموطنان خود حاضر بودند.

در پی فرمایشات مقام معظم رهبری در نیمه‌شعبان مبنی بر راه‌اندازی رزمایش گسترده در کشور در راستای کمک مومنانه به نیازمندان و حمایت از خانواده‌هایی که اقتصاد آنان تحت تاثیر شیوع کرونا ویروس قرار گرفته، ماجرا رنگ دیگری به خود گرفت و پررنگ‌تر از قبل و با اشتیاق بیشتر راه خود را در پیش گرفت.

این بار مسئولان جهادی نیز در امری پر از خیر و برکت با مردم همراه شده‌اند، آنچه در این میان اهمیت دارد این است که طرح «کمک مومنانه» به حمایت‌ها و کمک‌ها نظم و هماهنگی داد تا این حمایت‌ها و نذرهای مردمی بین همه نیازمندان آن، عادلانه تقسیم شود.

استقبال از رزمایش کمک مومنانه در ششمین روز اجرا؛ تا آنجا پیش رفت که پای ابتکارات دانشجویی برای خدمت رسانی بیشتر به مردم به این رزمایش باز شد،  تعدادی از فرماندهان سپاه، مسئولان قوه قضائیه و کارمندان چند استان بخشی از حقوق خود را برای کمک به خانواده‌های آسیب دیده از کرونا اختصاص دادند و  در یکی از استانها برای ساخت خانه نیازمندی آستین همت بالا زد شد و ....

این‌ها تنها بخشی از اقداماتی است که در حمایت از طرح کمک مومنانه در روز ششم اجرای آن، صورت گرفت و بی‌شک با اجرای این رزمایش همانطور که برخی از مسئولان پیش‌بینی کرده‌اند بزرگ‌ترین مواسات بشریت به همت مردم ایران رقم خواهد خورد.

توزیع 3 هزار بسته معیشتی ارتش در استان‌های شمال‌غرب کشور

فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال‌غرب ارتش از توزیع 3 هزار بسته معیشتی و بهداشتی ارتش در استان‌های شمال غرب خبر داد و گفت: کمک‌های معیشتی ارتش در راستای عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، همزمان با هفته ارتش در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل و بخشی کردستان توزیع می‌شود.

سرتیپ دوم جعفر رضاپور اظهار داشت: این اقلام شامل، برنج، روغن، رب‌گوجه‌فرنگی، ماکارونی، عدس، شوینده‌های بهداشتی و مایع  ضدعفونی است که در میان خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

 

بزرگ‌ترین مواسات بشریت در ایران رقم خواهد خورد

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه بزرگ‌ترین مواسات بشریت به همت مردم ایران رقم

فرمانده سپاه ناحیه همدان معتقد است که با اجرای رزمایش مومنانه، بزرگ‌ترین مواسات بشریت به همت مردم ایران رقم خواهد خورد و همه نهادها و دولت برای انجام این عملیات مشترک هماهنگ هستند

خواهد خورد و همه نهادها و دولت برای انجام این عملیات مشترک هماهنگ هستند، گفت: اولویت خدمت‌رسانی به افراد آسیب‌دیده از کروناست. 

علی بقایی با بیان اینکه سپاه تمام اطلاعات کمیته امداد و بهزیستی را در اختیار دارد، افزود: همه جذب‌ها در یک حساب مشترک واریز می‌شود که این حساب به امضای سه نفر شامل نماینده ولی‌فقیه در همدان، فرمانده سپاه و بسیج می‌رسد و با نظارت ایشان مبالغ به شهرستان‌ها عودت داده می‌شود.

مسوولان خراسان رضوی بخشی از حقوق خود را به نیازمندان بخشیدند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه، مدیر کل آموزش و پرورش، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل تبلیغات اسلامی در خراسان رضوی جمعی از مسوولانی هستند که با پیوستن به

مدیرکل اوقاف و امور خیریه، مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل تبلیغات اسلامی در خراسان رضوی جمعی از مسوولانی هستند که با پیوستن به پویش رزمایش همدلی حقوق خود را با دیگران شریک شدند

پویش رزمایش همدلی حقوق خود را با دیگران شریک شدند.

حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اولین نفری بود که در این زمینه اعلام آمادگی کرد و گفت انشاءالله با مشارکت در طرح «ضیافت همدلی» که به منظور تهیه بسته‌های موادغذایی برای نیازمندان توسط اوقاف در حال اجرا است اقدام می‌کنیم.

جعفر مروارید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و قاسمعلی خدابنده، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز گفتند که در این پویش شرکت می‌کنند و حقوق خود را یا مردم نیازمند سهیم می‌شوند.

 

این بخشش بعد از سخنرانی رهبر معظم انقلاب رخ داده و نسبت به قبل پر رنگ‌تر شده است، از همان روز، رزمایش همدلی بین مردم آغاز شده است و همه نهادها پای کار آمده‌اند تا حدی که بعضی‌ها مانند فرماندهان سپاه و قوه قضائیه بخشی از حقوق کارمندان خود را به نیازمندان اختصاص داده‌اند.


توزیع ۳۱۳ هزار پرس غذای گرم از اول ماه رمضان در سمنان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان گفت: توزیع و تهیه ۳۱۳ هزار غذای گرم به نیت ۳۱۳ یار امام عصر (عج) بین نیازمندان هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان از اجرای رزمایش اطعام نیازمندان از ابتدای ماه مبارک رمضان و توزیع ۳۱۳ هزار پرس غذای گرم برای اطعام محرومان این استان خبر داد.

حسن ویلان این طرح را گوشه‌ای از اقدامات کمیته امداد در پی اجرای منویات رهبری در سخنرانی نیمه شعبان دانست و افزود: پویش اطعام مهدوی توسط کمیته امداد راه‌اندازی شده است که در قالب آن، غذاهای طبخ شده با حفظ کرامت ولی‌نعمتان و با رعایت مسائل بهداشتی و به‌صورت گرم در محلات و مناطق محروم با همکاری گروه‌های جهادی و داوطلب توزیع می‌شود.

 

وی با تأکید بر بخشش ایرانیان و تحقق منویات رهبری در پی سخنرانی نیمه شعبان خاطرنشان کرد: توزیع و تهیه ۳۱۳ هزار غذای گرم به نیت ۳۱۳ یار امام عصر (عج) بین نیازمندان هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است.

توزیع بسته‌های بهداشتی بین 7700 بیمار خاص کرمانشاهی 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه در رابطه با رزمایش «مواسات و همدلی» در استان، اظهار داشت: این پویش از چند روز گذشته به منظور تهیه بسته‌های معیشتی 200 هزار تومانی راه‌اندازی شده است.

 

فرزین معتمدی ادامه داد: این کمک‌ها برای آسیب‌دیدگان از کروناست که شغل آن‌ها متاثر از این ویروس منحوس قرار گرفته و درآمدی ندارند و زیرپوشش هیچ نهاد حمایتی نیز نیستند.

حمایت از ۱۰۰ هزار نفر توسط هیئت رزمندگان ثارالله 

محمدعلی پرزاد، رئیس هیأت امنای هیئت رزمندگان ثارالله همدان نیز گفت: ۱۰۰ هزار نفر توسط هیئت رزمندگان ثارالله بسته حمایتی قرارگاه امام حسن(ع) را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: برگزاری جلسات هفتگی هیئت در فضای مجازی، ضدعفونی معابر، منازل و بیمارستان‌ها و کمک به نیازمندان قبل از سال جدید از جمله اقدامات هیئت رزمندگان ثارالله در دو ماه اخیر است.

رزمایش «کمک مومنانه» در فامنین با قوت در حال اجراست

فرمانده سپاه ناحیه فامنین از آغاز اجرای طرح مومنانه در این شهرستان خبر داد و گفت: همه ارکان شهرستان برای اجرای طرح رزمایش «کمک مومنانه» همراه هستند و ادارات نیز برای حضور داوطلبانه اعلام آمادگی کردند.

سید روح‌الله حسینی‌شاخص ادامه داد: بر این اساس شماره حساب مشترکی به نام مرکز

 براساس مشاهدات خبرنگاران، آنچه در این طرح جالب توجه است اینکه همه به صورت داوطلبانه وارد عمل شده‌اند و در برخی شهرستانها مسوولان و کارمندان نیز یک روز از حقوق خود را به این امر اختصاص داده‌اند

نیکوکاری امام حسن مجتبی(ع) ایجاد شده که همه کمک‌های مردمی و ادارات به این شماره حساب واریز خواهد شد‌.

وی با تاکید بر اینکه در قالب طرح مومنانه نیازمندان در آستانه ماه رمضان مورد تفقد قرار می‌گیرند یادآور شد: آنچه در این طرح جالب توجه است اینکه همه به صورت داوطلبانه وارد عمل شده‌اند و کارمندان نیز یک روز از حقوق خود را به این امر اختصاص داده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه فامنین یادآور شد: همچنین کمک‌های غیرنقدی نیز قرار است تحویل مجموعه‌های بسیج شده و به صورت بسته‌بندی شده در اختیار قشر نیازمند قرار گیرد.

ساخت منزل یکی از نیازمندان شاهرود در رزمایش «کمک مؤمنانه»

در راستای طرح همدلی و کمک مؤمنانه بسیج و به همت پایگاه مسلم بن عقیل حوزه بسیج مساجد و محلات علی (ع) شاهرود منزل یکی از نیازمندان محله اسلامی شهرک شهید بهشتی شاهرود ساخته می‌شود.

محسن غلامی فرمانده پایگاه مسلم بن عقیل و عضو شورای محله اسلامی شهرک شهید بهشتی شاهرود در این باره گفت: امیدواریم بتوانیم کار این منزل مسکونی را تا ماه مبارک رمضان به اتمام برسانیم.

 

آغاز رزمایش کمک‌های مؤمنانه در  بوشهر

«رزمایش کمک‌های مؤمنانه» برای کمک به مردم آسیب‌دیده از شرایط کرونا در استان بوشهر از امروز با دستور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر و با رمز یا صاحب‌الزمان (عج) ادرکنی آغازبه‌کار کرد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری با بیان اینکه مجریان می‌توانند از همین امشب برای کمک به مردم آسیب‌دیده اقدام کنند تا خانواده‌ای گرسنه و مستأصل در هزینه‌های ضروری زندگی نماند، گفت: این رزمایش به ماه رمضان متصل و در این ماه نیز اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: هم‌چنین کمیته امداد برنامه دارد تا پانصد هزار وعده خوراکی را در ماه مبارک رمضان میان مددجویان خود توزیع کند که باید در پخت و توزیع این خوراک‌ها تمامی نکات بهداشتی رعایت شود.

 

وی اضافه کرد: سپاه پاسداران نیز در گام پیش، اقلام ضروری مانند برنج، روغن، مرغ، رب گوجه‌فرنگی، ماکارونی و حبوبات را در قالب سبد کالا و بسته‌های معیشتی میان مردم کمتر برخوردار استان بوشهر توزیع کرد و در این گام نیز چنین کاری را انجام خواهد داد.

شروع رزمایش همدلی در کهگیلویه و بویراحمد با مشارکت مردم و نهادها

در کهگیلویه و بویراحمد نیز همزمان با سخنرانی مقام معظم رهبری و توصیه ایشان برای رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه دستگاه‌های و ارگان‌های دولتی از یک طرف، گروه‌های مردم نهاد، هیئت‌ها، گروه‌های جهادی و... از سوی دیگر تمام تلاش خود را برای جمع‌آوری کمک های مردمی و شناسایی افراد نیازمند به کار بستند.

ستار هدایتخواه دبیر جبهه فرهنگی استان کهگیلویه وبویراحمد در جلسه ستاد هماهنگی رزمایش همدلی استان گفت: بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری موج تازه‌ای در بین مردم مؤمن و انقلابی استان و کشور به راه افتاده است،  همانطور که مردم استان ما بارها ثابت کرده‌اند در امتحان‌های مختلف تا پای جان برای انقلاب و نظام فداکاری می‌کنند.

وی افزود: با توجه به روحیه فداکاری و غیور مردی که مردم استان دارند و همچنین اعلام آمادگی خیرین داوطلب قصد داریم 10 هزار بسته معیشتی تا قبل از ماه مبارک رمضان برای نیازمند خصوصاً افرادی که به خاطر شیوع کرونا با ضرر مواجه شده‌اند توزیع کنیم.

آغاز رزمایش کمک‌های مومنانه دریادلان منطقه سوم نبوت نداجا در کنارک

مدیر عقیدتی سیاسی منطقه سوم نبوت نداجا گفت: دریادلان منطقه سوم نبوت نداجا در حمایت از نیازمندان با اجرای رزمایش کمک‌‌های مومنانه درآستانه روز ارتش و ماه رمضان لبیک گفتند.

حجت الاسلام نجاتی نژاد ارشد هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی آجا در جنوب سیستان وبلوچستان و مدیر عقیدتی سیاسی منطقه سوم با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مؤمنانه به مردم آسیب دیده از کرونا افزود: آنچه رهبری با رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه می‌خواهد این است که در کنار رزمایش مدافعان سلامت حرکت بزرگی نیز برای رفع مشکلات نیازمندان برداشته شود که باعث آرامش نسبی آنها شود.

 

وی بیان کرد: مرحله اول رزمایش کمک مؤمنانه روز ۴شنبه مورخه ۲۷ فروردین ماه با توزیع ۲۰۰ بسته بهداشتی و غذایی اهدائی دربین مردم روستای پزم تیام آغاز شد  و به حول وقوه الهی  تا آخر ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

خدمت مومنانه دانشجویان، "هر کلاس درس، یک خانواده محروم"

مسوول بسیج دانشجویی استان همدان از خدمت مومنانه دانشجویان با عنوان «هر کلاس درس، یک خانواده محروم» خبر داد و اظهار کرد: قبل از اجرای رزمایش «کمک مومنانه» کمک به نیازمندان طی ایام اخیر تقویت پیدا کرده بود به طوری که هر هفته حدود ۴۰۰ بسته غذایی به ارزش هر بسته ۳۰۰ هزار تومان توزیع شده است‌.

 قرارگاه رزمایش «خدمت مومنانه» به مواسات در فضای دانشجویی نیز شکل گرفته و بناست طرح «هر کلاس درس یک خانواده» پیگیری شود به طوری که هر کلاس درس دانشگاه‌ها متولی یک خانواده محروم شود

طیب فریادرس با بیان اینکه در ایام درگیری کشور با بیماری کرونا نیز بسته‌های بهداشتی به ارزش هر بسته ۱۰۰ هزار تومان بین نیازمندان توزیع شد تصریح کرد: قرارگاه رزمایش «خدمت مومنانه» به مواسات در فضای دانشجویی نیز شکل گرفته و بناست طرح «هر کلاس درس یک خانواده» پیگیری شود به طوری که هر کلاس درس دانشگاه‌ها متولی یک خانواده محروم شود.

وی با تاکید بر اینکه شناسایی خانواده‌های محروم انجام شده است یادآور شد: گروه‌های جهادی نیز از قبل افرادی را می‌شناختند و افراد بهروه‌ها معرفی شده‌اند تا بدانند با چه خانواده‌ای ارتباط بگیرند.

فریادرس تاکید کرد: طرح دیگری نیز داریم که بر این اساس هر دانشجو هفته‌ای هزار تومان  و یا حتی بیشتر کمک کند، تا این طرح اجرایی شود و در ماه رمضان حجم بسته‌ها بیشتر شود.

 از «فقه خانواده» تا کار جهادی در زنجان

طلاب حوزه‌های علمیه زنجان این روزها در سنگر اردوهای جهادی با تولید و توزیع بسته‌های بهداشتی بین محرومان در راستای ریشه‌کنی ویروس کرونا تلاش می‌کنند.

 

 

زنان ایلامی، مردانه پای کار «کمک مومنانه» ایستاده‌اند

تا چندی پیش مردان سرزمینمان برای دفاع از این خاک و اعتقاد در جبهه نبرد علیه دشمن می‌جنگیدند اما امروز زنان و دختران مومنه این دیار نیز پا به عرصه جنگ بیولوژیکی نهاده و یاری رسان فقرا شده‌اند.

 

فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران  ام ابیها(س) چوار با اشاره به کمک مومنانه این پایگاه به اقشار آسیب دیده، افزود: در ادامه خدمات رسانی تاکنون ۱٠۴ پک بهداشتی، ۱۱۵ بسته غذایی  و ۱۵٠ بسته فرهنگی در بین اقشار کم درآمد و کادر درمان و بیمارستان شهید مصطفی خمینی شهر ایلام توزیع شد.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای حمایت و کمک مومنانه و لبیک به فرمایشات رهبر انقلاب، جهاد کارکنان و نیروهای حوزه مقاومت بسیج خواهران ام ابیها(س) ادامه دارد.

خیران با کمک نقدی و آبروی خود به یاری اقشار آسیب‌دیده بشتابند

امام جمعه همدان با بیان اینکه خیران و مردم با کمک نقدی و آبروی خود به یاری اقشار آسیب‌دیده بشتابند گفت: قرارگاه مواسات باید برای شناسایی افراد آسیب‌دیده از کرونا وارد میدان شود.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی با اشاره به اهمیت شناسایی دقیق اقشار کم‌برخوردار، عنوان کرد: درست است که گذران زندگی در شرایط فعلی سخت است اما برخی از خانواده‌ها زیر پوشش نهادهای حمایتی هستند و با وجود این مستمری‌ها زندگی آنها می‌گذرد، بنابراین باید توجه قرارگاه به خانواده‌هایی باشد که با شرایط سخت‌تری مواجه هستند.

امام جمعه همدان ادامه داد: آنچه موجب نگرانی شده است، وجود اقشاری است که دارای درآمد روزانه هستند و از منبع ثابتی برخوردار نیستند و پس از شیوع این بیماری واقعا دچار مشکل شده‌اند.

توزیع بسته‌های معیشتی از امروز بین نیازمندان هرمزگان

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان با بیان اینکه بسته‌های معیشتی از امروز بین نیازمندان توزیع می‌شود، گفت: تأکید بر کمک‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر جامعه و راه‌اندازی یک رزمایش گسترده برای همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا، سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان را بر آن داشت تا در جهت لبیک به فرمان مقام معظم رهبری، در ماه مبارک رمضان اقدام به برگزاری رزمایش «همت جوانانه - کمک مومنانه» کنند.

 

مجتبی عامری سیاهویی تصریح کرد: طبق اعلام هیأت دولت سهم وزارت ورزش و جوانان، ۱۷ درصد از کل خانوارهای نیازمند جامعه است و طبق تقسیم‌بندی ستاد، این اداره کل می‌بایست تا قبل از ماه مبارک رمضان بیش از ۵۰۰۰ بسته معیشتی آماده و در بین ۵۰۰۰ خانواده توزیع نمایند.

اجرای رزمایش کمک مؤمنانه در پارس آباد

فرمانده سپاه شهرستان پارس آباد از اجرای رزمایش سراسری کمک مؤمنانه در شهرستان پارس آباد با همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج این شهرستان خبر داد و گفت: تا به امروز یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی و گندذایی و یکصد و ۷۶ هزار عدد ماسک تولید کردیم که ۷۶ هزار به‌صورت رایگان، یکصد هزار عدد با قیمت مصوب، ۱۳ هزار و ۲۰۰عدد محلول ضدعفونی‌کننده و ۵۱۰ بسته معیشتی در مرحله اول در بین افراد آسیپ‌پذیر و کم‌درآمد توزیع شده است.

 

حسن نوری ادامه داد: در مرحله دوم یک هزار و ۱۰ بسته معیشتی با همکاری اداره‌ها و اقشار مختلف مردم جمع‌آوری و در بین افراد کم‌درآمد و آسیپ‌پذیر توزیع شد.

وی با دعوت از عموم مردم نوعدوست و خیر شهرستان برای مشارکت در اجرای رزمایش کمک مومنانه، اظهار داشت:کمک‌های نقدی جمع‌آوری شده صرف خرید و تهیه بسته‌های معیشتی شده و در سال روز میلاد امام حسن عسکری(ع) به دست خانواده‌ها خواهد رسید.

افتتاح ۲۸مین کارگاه تولید ماسک در سنندج

بیست و هشتمین کارگاه تولید ماسک بسیج اقشار در راستای کمک مومنانه و با حضور فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در دبیرستانه دخترانه ارشاد سنندج افتتاح شد.

سردار سیدصادق حسینی فرمانده سپاه کردستان راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک و لباس‌های ایزوله را جهاد دانست و گفت: مردم در این شرایط هر آنچه دارند پای کار آورده و بهداشت و درمان را تنها نگذاشته‌اند.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کردستان نیز گفت: ۱۲ کارگاه تولید ماسک در استان راه‌اندازی شده است که ۱۱۰ هزار ماسک در این کارگاه‌ها تولید خواهد شد و بصورت رایگان در بین اقشار محروم و مناطق حاشیه توزیع می‌شود.
وی ادامه داد: سپاه در کنار مردم است و حضور گروه‌های جهادی و بسیجیان اقشار در زمینه‌های تولید، ضدعفونی و توزیع اقلام بهداشتی ومعیشتی مصداق بارز این گفته‌هاست.

 

اصغر عزیزی‌فر افزود: بسیج سازندگی با پشتیبانی آماد سپاه بیت‌المقدس پارچه‌، کش، نخ و فیلتر را تهیه کرده و با کمک گروه‌های جهادی سپاه‌های شهرستانی و نواحی و سازمان بسیج دانش‌آموزی، فرهنگیان و دانشجویی ماسک تولید می‌کنند.

 

 

آمادگی کامل مازندرانی‌ها برای برگزاری رزمایش کمک مومنانه

فرمانده سپاه کربلا گفت: مردم خیر مازندران در بحث مقابله با کرونا، کمک به همنوع و کمک مومنانه تاکنون 70 میلیارد تومان انفاق کردند.

 

سردار بابایی یادآور شد: ۱۲ هیأت مذهبی در استان هر کدام هزار بسته معیشتی و خیران نیز ۳ هزار بسته ۲۰۰ هزار تومانی آماده کردند، مردم مازندران همان‌طور که در رزمایش ایثار معجزه کردند در کمک مومنانه قطعا با مشارکت وسیع‌تری مشارکت خواهند کرد.

 

رزمایش «کمک مؤمنانه» با رعایت آبروی خانواده‌ها انجام می‌گیرد

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: یکی از ویژگی‌های ارزشمند رزمایش کمک مؤمنانه که با فرمایشات رهبر معظم انقلاب شکل گرفت، رعایت آبروی خانواده‌ها در اجرای این طرح است.

سردار اباذر سالاری با تاکید بر ضرورت حفظ حرمت، آبرو و احترام افراد نیازمند در رساندن بسته‌های معیشتی به دست آنان در قالب این طرح، تصریح کرد: اولویت توزیع بسته‌های معیشتی در این طرح با خانواده‌هایی است که سرپرست آنها، شغل و کار خود را در این بحران کرونا از دست داده است.

آغاز «رزمایش مواسات و همدلی مؤمنانه» با تشکیل قرارگاه امام حسن (ع) در کرمان

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: قرارگاه امام حسن (ع) در راستای رزمایش «مواسات و همدلی» با هدف به صحنه آوردن کمک‌های مردمی به وسیله ائمه جمعه و کانون‌های فرهنگی مساجد در استان تشکیل شده است.

سردار حسین معروفی ابراز داشت: در ماه مبارک رمضان با کمک کمیته امداد سفره

 در ماه مبارک رمضان در کرمان با کمک کمیته امداد سفره مهربانی به‌منظور اطعام نیازمندان و با همکاری بسیج پهن خواهد شد و سپاه، بسیج، کمیته امداد و اوقاف غذای گرم را قبل از افطار درب منازل توزیع خواهند کرد

مهربانی به‌منظور اطعام نیازمندان و با همکاری بسیج پهن خواهد شد و سپاه، بسیج، کمیته امداد و اوقاف غذای گرم را قبل از افطار درب منازل توزیع خواهند کرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در این رزمایش مقرر شد نهادهای حمایتی بسیج و سپاه در سطح استان و خارج از استان کمک‌هایی که جمع می‌شود به‌وسیله بانک اطلاعاتی که وجود دارد در شهرستان‌ها و محلات کم برخوردار توزیع کنند؛ رزمایشی برای خارج از مرکز و حاشیه شهر کرمان برگزار و همچنین برای مناطق سیل‌زده به‌صورت ویژه بسته‌هایی دیده‌ایم و به‌صورت ویژه کمک‌ها را بسته‌بندی و توزیع می‌کنیم.

خیران اصفهانی در طرح مواسات پیشرو هستند

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: اصفهان یکی از استان‌هایی است که بیش از سایر استان‌ها خیریه دارد و خیران قبل از اینکه طرحی را کلید بزنیم، خود دست‌به‌کار شده‌اند و فعالیتهای متعددی را آغاز و همچنان هر روز با قوت بیشتر در حال انجام است.

 

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد اظهار داشت: سپاه و بسیج هم‌زمان با طرح مواسات که توسط ائمه جمعه و جماعات دنبال می‌شود، طرحی را با عنوان رزمایش کمک مؤمنانه دنبال می‌کنند که بهتر است تفاهمی ایجاد شود و از ائمه جمعه و جماعات همراه با ظرفیت بزرگ بسیج بتوانند این طرح را به‌خوبی اجرا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: حتی می‌توان نام آن را رزمایش مواسات مؤمنانه قرار داد و همه ظرفیت‌ها برای کمک به اقشار آسیب‌دیده به دلیل بروز بیماری کرونا به کار گرفته شود، ما در استان اصفهان تفاهمی با سپاه صاحب‌الزمان(عج) انجام داده‌ایم تا همه ظرفیت‌ها به کار گرفته شود.

به گفته رییس سازمان بسیج مستضعفین، این رزمایش پیوست‌های متنوعی دارد و در این طرح از ظرفیت خیرین و ائمه جمعه و جماعت استفاده خواهد شد، همچنین از همکاری سایر دستگاه‌ها استفاده می‌شود.

سردار غلامرضا سلیمانی در آغاز اجرای این طرح، درباره آن گفته بود: نحوه گردآوری و توزیع کمک‌های مردمی در رزمایش سراسری «کمک مومنانه» به این صورت است که کمک‌هایی که به صورت کالا خواهد بود در همان محل به افراد نیازمند اعطا می‌شود و کمک‌های نقدی نیز به دست نیازمندان همان منطقه خواهد رسید و کمک‌ها در منطقه‌ای دیگر هزینه نخواهد شد.

گزارش: کبری خوانساری

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول