اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صنعا: آمار سنگین حملات سعودی نمایشی بودن آتش‌بس در یمن را آشکار کرد

مقامات یمنی تاکید کردند آمار سنگین 35 عملیات نظامی و 250 حمله هوایی ائتلاف سعودی طی یک هفته‌ای که از ایجاد آتش‌بس ادعایی آن در یمن گذشته است نمایشی بودن این ادعا را فاش می‌کند.

صنعا: آمار سنگین حملات سعودی نمایشی بودن آتش‌بس در یمن را آشکار کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «محمد عبدالسلام» رئیس هیئت ملی مذاکره کننده یمن اعلام کرد که ائتلاف سعودی از زمانی که مدعی ایجاد آتش‌بس یکجانبه در یمن شده است بیش از 35 عملیات تهاجمی در جبهه‌های متعدد و بیش از 250 حمله هوایی انجام داده است که 12 مورد آنها علیه شهر و استان صنعا بوده است.

این مقام یمنی تصریح کرد: «وقایع میدانی حال حاضر در بحبوحه ادامه محاصره یمن عملا ثابت می‌کند که ادعای آتش بس فقط یک نمایش تبلیغاتی لو رفته‌ای نیست».

در استان الحدیده هم امروز مزدوران ائتلاف سعودی با بیش از 62 گلوله خمپاره کشتزارها و خانه‌های شهروندان در روستای الدحفش در حومه شهر الدریهمی که در محاصره است، هدف گرفتند.

مزدوران سعودی همچنین با 10 گلوله توپخانه‌ای شمال غرب روستای مغاری در حیس را هدف گرفتند.

سرلشکر «محمد القادری» عضو کمیته هماهنگی مشترک یمن هم در گفت‌وگو با شبکه المسیره از ادامه محاصره الدریهمی خبر داد و گفت صحبت دشمن از گشودن یک گذرگاه انسانی در الدریهمی نادرست است.

او از سازمان ملل خواست به مسئولیت خود در قبال ملت یمن عمل کرده و بر نیروهای متجاوز برای توقف حملات و رفع محاصره فشار آورد.

القادری گفت: «طرف مقابل اصلا به آتش‌بس و توافق سوئد پایبند نیست و بمباران مناطق الحدیده ادامه داردو روزانه چندین نفر در صفوف شهروندان این استان زخمی می‌شوند».

او تاکید کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی برای مقابله با نقض آتش‌بس توسط مزدوران سعودی در الحدیده آماده‌اند تا آنها را سر جایشان بنشانند.

عربستان سعودی در حالی مدعی ابراز حسن نیت خود برای کمک به یمنی‌ها در ایجاد آرامش برای مبارزه با شیوع کرونا و آتش‌بس در یمن شده که از زمان اعلام آتش‌بس، حملات تشدید شده است.

از همین رو دولت صنعاء هم تاکید کرده است که تا قبل از توقف کامل حملات نظامی و محاصره یمن حاضر به پذیرش هیچ آتش‌بس دروغین نیست.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول