اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پویشی از جنس مردم در خدمت مردم/ اینجا کرونا شکست خورده است

«پویش مردمی مقابله با کرونا» این روزها دیگر نامی آشنا برای زنجانی‌هاست، نخستین پویشی که برای مقابله با کرونا شکل گرفت و همه گروه‌ها از جمله هنرمندان، ورزشکاران، کسبه و سمن‌ها در آن فعالیت خیرخواهانه انجام می‌دهند.

پویشی از جنس مردم در خدمت مردم/ اینجا کرونا شکست خورده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، «پویش مردمی مقابله با کرونا» این روزها دیگر نامی آشنا برای زنجانی‌ها به ویژه در فضای مجازی است، پویشی که در همان نخستین روزهای شیوع کرونا شکل گرفت، در واقع این پویش نخستین پویشی بود که در استان تشکیل شد و تا به امروز که دو ماه از شیوع کرونا می‌گذرد، فعالیت‌های بسیاری را انجام داده است.

این پویش در دو ماه فعالیت خود اقدامات تاثیرگذاری در مقابله با کرونا انجام داده و به جرات می‌توان گفت، پویش موفقی بود که در اغلب حوزه‌های مقابله فعالیت‌های منسجم و اثربخشی انجام داده است.

ضدعفونی و سم‌زدایی همه بیمارستان‌ها، پاسگاه‌ها، کمپ‌های ترک اعتیاد، ستادهای انتظامی، جایگاهای سوخت  شهری و نزدیک شهر و اقامتگاه‌ها و عوارضی‌ها، فعالیت به عنوان پلیس افتخاری از جمله اقداماتی است که پویش مردمی مقابله با کرونا در زنجان از جمله فعالیت‌های انجامی با پویش مردمی مقابله با کرونا در زنجان است.

وحید امیری یکی از مدیران پویش مردمی مقابله با کرونا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: از دهه نخست اسفندماه و زمانی که وضعیت استان سفید بود «پویش مردمی مقابله با کرونا» فعالیت خود را آغاز کرده است.

این کسبه با اشاره به اینکه پیشنهاد فعالیت از سوی مسؤول سمن‎های استان خانم فتحی آغاز شد، تصریح کرد: پس از این پیشنهاد تعدادی از کسبه نیز پای کار آمدند و آمادگی خود را برای همکاری اعلام کردند.

امیری با اشاره به اینکه «پویش مردمی مقابله با کرونا» کار خود را با هشت نفر آغاز کرد، اضافه کرد: پس از آن در طول فعالیت تعداد نفرات بیشتر شد و به 200 نفر هم رسید.

وی با اشاره به اینکه پس از گسترش فعالیت‌ها گروه‎های مختلفی در قالب ورزشکاران، کسبه و ... شکل گرفت، بیان کرد: خوشبختانه با همکاری گروه‌های مختلف دستگاه‌های مورد نیاز سم‌پاشی تهیه و نسبت به ضدعفونی محلات مختلف، عابر بانک‌ها و پمپ‌های بنزین اقدام شد.

امیری با اشاره به اینکه در انجام این فعالیت‌ها وظایف به صورت کامل مشخص شده بود، اضافه کرد: در این راستا یک گروه ضدعفونی پمپ‌های بنزین، گروهی دستگاه‌های عابر بانک را به عهده داشتند به طوری که پمپ‎های بنزین به صورت شبانه ضدعفونی می‌شد.

وی گفت: در این مدت همه بیمارستان‌ها، پاسگاه‌ها، کمپ‌های ترک اعتیاد، ستادهای انتظامی، جایگاه‌های سوخت  شهری و نزدیک شهر و اقامتگاه‌ها و عوارضی‌ها هر روز به صورت منظم با ماشین آلات سنگین  سم زدایی شد.

امیری گفت: در فاز بعدی کار نیز گروه‌های فعال در این پویش به ورودی شهر رفتند و در قالب پلیس افتخاری در ورودی شهر نسبت به کنترل سلامت مسافران اقدام می‌کردند.

امیری فاز دیگر فعالیت «پویش مردمی مقابله با کرونا» را جمع‌آوری کمک برای نیازمندان  اعلام کرد و افزود: این کمک‌ها در قالب ارزاق و مایحتاج اصلی نیازمندان و توزیع اقلام بهداشتی است.

وی با اشاره به همکاری خیریه‌ها در راستای کمک به نیازمندان بیان کرد: کمک‌های خیرین در بخش‌های مختلف بوده است.

امیری با بیان اینکه در کل طی دو ماه گذشته حدود 400 نفر در انجام فعالیت‌ها کمک کردند، گفت: گاها حتی خیرین به صورت خودجوش به «پویش مردمی مقابله با کرونا»کمک کردند.

این کاسب زنجانی از همکاری خوب کسبه سعدی، هیأت امنای بازار و خیرین و موسسات خیریه در اجرای «پویش مردمی مقابله با کرونا» خبر داد و افزود: حتی کسبه سعدی برای قطع زنجیره کرونا، مغازه‌های خود را تعطیل کردند.

وی در رابطه با کمک‌های نقدی مردمی به «پویش مردمی مقابله با کرونا» نیز گفت: خیرین زنجانی تاکنون 65 میلیون تومان به این پویش کمک‌ کرده‌اند و به ارزش 20 میلیون تومان نیز مواد ضدعفونی کننده از سوی مردم اهدا شده است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول