اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

صید بیش از 1700 تن ماهی در استان گیلان

معاون صید و صیادی شیلات استان گیلان گفت: صیادان گیلانی در فصل صید امسال، هزار و ۷۷۵ تن ماهی صید کرده‌اند که نسبت به سال گذشته با کاهش ۲۶ درصدی مواجه بوده است.

صید بیش از 1700 تن ماهی در استان گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، استان گیلان از آستارا گرفته تا چابکسر دارای ۳۷۱ کیلومتر نوار ساحلی است که این امر هرساله صیادان گیلانی به سمت دریاها می‌کشاند تا برای خانواده‌های خود امرارمعاش کنند.

صیادان گیلانی در قالب ۴۹ شرکت پره صیادی هرساله از ۲۰ مهر تورهای صیادی را خود را به دریا انداخته تا انواع ماهی استخوانی ازجمله ماهی سفید، کفال را صید کنند ولی امسال به دلایلی صید ماهی در استان گیلان با کاهش مواجه بوده است.

به گفته کارشناسان شرایط جوی تأثیر بسیار زیادی در میزان صید صورت گرفته در استان گیلان دارد که امسال به دلیل سرما هوا ماهیان به سواحل نیامده و این امر باعث کاهش صید ماهی در استان گیلان شده است.

در همین خصوص معاون صید و صیادی شیلات استان گیلان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان صید ماهی در استان گیلان اظهار کرد: صید ماهی یکی از مهم‌ترین راه‌های کسب درآمد در استان‌های شمالی است که هرساله از ۲۰ مهر آغازشده و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد که امسال به علت شیوع کرونا چند روز بیشتر تمدیدشده و شب گذشته به اتمام رسید.

اکبر ایلدرم بیشترین صید ماهی انجام‌شده توسط صیادان را ماهی سفید معرفی کرد و گفت: امسال با تلاش صیادان گیلانی هزار و ۷۷۵ تن ماهی استخوانی با میزان ارزش مالی ۸۹۴ میلیارد ریال در این استان صیدشده که ۲۰ درصد آن کفال، ۷۷ درصد آن ماهی سفید و سه درصد از دیگرگونه‌ها بوده است.

وی با اشاره به کاهش ۲۶ درصدی صید ماهی در استان گیلان افزود: صید مناسب در استان گیلان به دلایل مختلفی ازجمله شرایط جوی مناسب وابسته است که امسال به علت سرمای هوا صید ماهی در گیلان کاهش پیداکرده است‌.

به گزارش فارس، در استان گیلان چهار هزار صیاد در قالب ۴۹ شرکت پره صیادی در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/84007/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول