اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عضو «بدر»: نیروهای ما برای زدن مواضع ترکیه در عراق آمادگی کامل دارند

یک عضو فراکسیون پارلمانی «بدر» در عراق تصریح کرد که نیروهای امنیتی عراق کاملا آماده مقابله با هر گونه تجاوز در عراق و هدف قرار دادن مواضع ترکیه در این کشور هستند.

عضو «بدر»: نیروهای ما برای زدن مواضع ترکیه در عراق آمادگی کامل دارند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عدی الشغلان» از اعضای فراکسیون «بدر» در پارلمان عراق، امروز (جمعه) با اشاره به اقدام اخیر ترکیه در حمله به شمال عراق، تأکید کرد که نیروهای امنیتی عراقی برای مقابله با هرگونه تجاوز در آمادگی کامل به سر می‌برند.

این عضو فراکسیون بدر در گفت‌و‌گو با شبکه «السومریه» گفت: «ما، همزمان با محکومیت کارشکنی‌ آشکار نیروهای ترکیه و نقض آشکار حاکمیت عراق، به نوبه خود و به عنوان نماینده ملت عراق از دولت عراق  و وزارت خارجه می‌خواهیم، تمام اقدامات قانونی را در این خصوص اتخاذ کند».

عدی الشغلان در ادامه گفت که اگر این حالت ادامه پیدا کند، عراق پاسخ دیگری خواهد داشت. وی همچنین تأکید کرد: «همه بدانند، نیروهای امنیتی ما برای زدن مواضع ترکیه در عراق آمادگی کامل دارند و همچنین این توانایی را دارند که با هر گونه تجاوز مقابله کنند».

الشغلان ادامه داد که تلاش خواهد کرد تا به کمیته روابط خارجی پارلمان عراق درخواستی به همراه امضای اعضای پارلمان ارائه کند، تا با دعوت از وزیر خارجه در جریان اقدامات وزارت در قبال «نقض حاکمیت عراق» قرار بگیرد.

این اظهارات در حالی است که روز چهارشنبه، یک فروند پهپاد شناسایی ترکیه  با نقض حریم هوایی عراق وارد آسمان این کشور شد و با بمباران شمال شهر مخمور (در جنوب غرب اربیل) دو غیرنظامی را کشت.

صبح روز چهارشنبه نیز منابع آگاه از کشته‌شدن یکی از سرکرده‌های حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) طی حمله هوایی ترکیه به ارتفاعات شمال استان «اربیل» در منطقه کردستان عراق خبر دادند.

در پی نقض حریم هوایی عراق از سوی ترکیه، نائب‌رئیس پارلمان، رئیس جریان حکمت ملی و حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق با صدور بیانیه‌های جداگانه حمله ترکیه به اردوگاه خانواده‌های آواره در جنوب شهر اربیل در منطقه کردستان عراق را محکوم کردند و خواستار برخورد جدی دولت عراق با نقض حریم هوایی کشورشان از سوی هر طرفی شدند.

یکی از اعضای فراکسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز خواستار شکایت از ترکیه به شورای امنیت شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول