اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

زیان انباشته شدید قنادی‌ها پس از شیوع ویروس کرونا/ دولت برای حفظ اشتغال کارگران کمک کند

رئیس اتحادیه قنادی، شیرینی‌فروشی و کافه‌قنادی با اشاره به زیان انباشته شدید قنادی‌ها پس از شیوع ویروس کرونا، گفت: با توجه به اینکه در 50 روز اخیر فعالان این صنف درآمدی نداشته‌اند، احتمال تعدیل کارگران وجود دارد.

زیان انباشته شدید قنادی‌ها پس از شیوع ویروس کرونا/ دولت برای حفظ اشتغال کارگران کمک کند

علی بهره‌مند در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه صنف قنادی و شیرینی‌فروشی در 50 روز اخیر تعطیل بوده است، گفت: اگر چه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور دستورالعملی برای تعطیلی واحدهای صنفی صادر نشد، اما با توجه به ریزش شدید مشتری، واحدهای صنفی این بخش در 50 روز گذشته درآمدی نداشته‌اند.

رئیس اتحادیه قنادی، شیرینی‌فروشی و کافه‌قنادی با بیان اینکه فعالان این صنف هر سال از چند ماه قبل از عید کالاهای مورد نیاز برای پخت شیرینی را تهیه می‌کنند،‌گفت: حتی بخشی از شیرینی‌هایی که ماندگاری طولانی‌تری دارد، برای عرضه در شب عید از یکی دو ماه قبل از عید آماده می‌شود که با شرایطی که بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور ایجاد شد، این شیرینی‌های تهیه شده به فروش نرسید و بر این اساس اصناف فعال در این بخش دچار ضرر و زیان انباشته شدیدی شده‌اند.

بهره‌مند اظهار داشت: در صورت بازگشایی واحدهای صنفی باز هم مشتری نخواهیم داشت، زیرا مردم نگران سلامتی خود هستند و با توجه به ترسی که از ابتلا به ویروس کرونا دارند ترجیح می‌دهند که مواد غذایی مانند شیرینی را خریداری نکنند.

وی با بیان اینکه با این شرایط ادامه کار برای فعالان این صنف بسیار سخت شده است،‌گفت: از دولت می‌خواهیم تا در زمینه مالیات‌ها، حق بیمه کارگری، پرداخت قبوض انرژی مساعدت کند و با دادن تسهیلات بانکی کم بهره از فروپاشی واحدهای صنفی جلوگیری کند.

بهره‌مند در مورد بازگشایی واحدهای صنفی قنادی و شیرینی‌فروشی از روز شنبه 30 فروردین گفت: مقرر شده تا واحدهای صنفی پس از ثبت‌نام در سامانه سلامت وزارت بهداشت و دریافت پروتکل‌های بهداشتی، واحدهای صنفی خود را از روز شنبه 30 فروردین 99 بازگشایی کنند که البته با توجه به ضرورت رعایت بهداشت در تولید مواد غذایی واحدهای صنفی، قنادی و شیرینی‌پزی پیش از این نیز این پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند و فقط موضوع فاصله‌گذاری به پروتکل‌های بهداشتی اخیر از سوی ستاد ملی کرونا اضافه شده است.

رئیس اتحادیه قنادی، شیرینی‌فروشی و کافه‌قنادی افزود: به واحدهای صنفی، قنادی و شیرینی‌پزی اعلام شده که در صورت هرگونه سهل‌انگاری در اجرای پروتکل‌های بهداشتی با آنها قانونی برخورد خواهد شد و واحدهای متخلف پلمب می‌شوند.

بهره‌مند با بیان اینکه 35 هزار واحد صنفی قنادی در سراسر کشور وجود دارد، گفت: برخی از واحدهای صنفی قادر به پرداخت حقوق کارگران نیستند در نتیجه اعلام کرده‌اند که قصد تعدیل نیرو دارند.

وی اظهار داشت: از آنها خواسته شده که فعلاً تا روشن شدن وضعیت صبر کنند و اقدامی برای تعدیل نیرو انجام ندهند. البته در این مورد در نهایت کارفرما تصمیم‌گیر خواهد بود و ما اقدام خاصی برای ممانعت از این کار نمی‌توانیم انجام دهیم.

وی گفت: اگر هر واحد صنفی به صورت متوسط 20 کارگر داشته باشد یعنی حداقل 700 هزار نفر کارگر در صنف قنادی و شیرینی‌فروشی شاغل هستند، بنابر این در شرایط خاصی که بر اثر شیوع ویروس کرونا برای کشور به وجود آمده است از دولت خواستاریم تا با حمایت‌های لازم مانع تعدیل کارگران و بیکاری آنها شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول