اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده عراقی: هوشیاری الحشد الشعبی نقشه‌های آمریکا را ناکام گذاشت

عضو پارلمان عراق با بیان اینکه آمریکا در مقطع اخیر نقشه جدی برای آتش‌افروزی و جنگ مستقیم در عراق داشت، گفت که این هوشیاری الحشد الشعبی بود که توطئه‌ها را ناکام گذاشت.

نماینده عراقی: هوشیاری الحشد الشعبی نقشه‌های آمریکا را ناکام گذاشت

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «حامد الموسوی» عضو ائتلاف الفتح پارلمان عراق با بیان اینکه آمریکا درصدد سوق دادن الحشد الشعبی به سمت رویارویی مستقیم و روشن کردن آتش جنگ با مقاومت عراق بود، گفت که این تلاش ها شکست خورده است اما همچنان هم باید مواظب نقشه‌های جدید آمریکا بود.

الموسوی در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه تاکید کرد: «دولت آمریکا در پی شکستی که در کشاندن الحشد الشعبی به سمت جنگ مستقیم متحمل شد، به دنبال رویارویی با ملت عراق و هدف قرار دادن زیربناهای آن است».

وی افزود: «خویشتنداری گروه‌های مقاومت و الحشد الشعبی در قبال توطئه آمریکا باید ادامه داشته باشد تا فریب نقشه‌های واشنگتن را که به دنبال کشاندن کشور به جنگ و حملات مستقیم است،نخورد».

الموسوی بار دیگر بر مخالفت الحشد الشعبی با وجود سامانه پاتریوت آمریکا در خاک عراق تاکید کرد و گفت: «وجود چنین سامانه‌ای عراق رابه سمت جنگ سوق می‌دهد و از همین رو باید خویشتندار بوده و در پی نقشه‌های آمریکا پیش نرویم».

آمریکا در پی ترور شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در بغداد، از سوی دولت، پارلمان و ملت عراق برای خروج هر چه سریع‌تر از عراق در تنگنا قرار گرفته است تا جایی که طی چند هفته اخیر مجبور به ترک شش پایگاه خود در مناطق مختلف عراق شده است.

دولت ترامپ گروه‌های مقاومت در عراق و در راس آن کتائب حزب الله که شهید ابومهدی از فرماندهان آن بود در راس مخالفان خود در عراق می‌بیند و با اینکه چند بار مواضع مقاومت را در عراق هدف گرفته است، اما با خویشتنداری مقاومت و در عین حال فشارها بر خروج هر چه سریع‌تر نظامیان ائتلاف آمریکایی طبق مصوبه پارلمان عراق، واشنگتن در ایجاد هرج و مرج و آتش افروزی جدید در عراق ناکام بوده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول