اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

آرامکو محموله‌های نفت پالایشگاه‌های آسیایی را در ماه می کامل تحویل می‌دهد

درحالی که قرار است توافق کاهش تولید نفت از ماه می اجرا شود، سه منبع آگاه گفتند: عربستان به برخی از پالایشگاه‌ها در آسیا اطلاع داده است که حجم کامل قرارداد نفت با آنها در ماه می را تامین خواهد کرد.

آرامکو محموله‌های نفت پالایشگاه‌های آسیایی را در ماه می کامل تحویل می‌دهد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، سه منبع آگاه گفتند: عربستان، بزرگ ترین صادرکننده نفت در جهان، به برخی از پالایشگاه‌ها در آسیا اطلاع داده است که حجم کامل قرارداد نفت با آنها در ماه می را تامین خواهد کرد.

گفته می‌شود که اوپک و هم پیمانانش پس از کاهش قیمت نفت به کمترین رقم 18 سال گذشته، توافق کردند تا از ابتدای ماه می تا پایان ماه ژوئن 9.7 میلیون بشکه در روز از میزان تولید خود بکاهند. این کاهش با هدف کم کردن از اشباع بازارهای نفت که در اثر سقوط تقاضا برای نفت به دنبال شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاد، صورت گرفت.

این منابع گفتند: هرچند هیچ تغییری در حجم نفت تامینی وجود ندارد، آرامکو نسبت میان انواع نفت خود را با افزایش مقدار نفت سبک و کاهش نفت سنگین تغییر داده است.

انتظار می‌رود عربستان در ماه می و ژوئن 2.5 میلیون بشکه از تولید خود از سطح 11 میلیون بشکه در روز بر اساس توافق کاهش تولید بکاهد.

علی رغم این کاهش، پس از اینکه تقاضا برای سوخت و حاشیه پالایش سوخت در سنگاپور کاهش یافت، آرامکو، قیمت‌های نفت خام خود برای فروش به آسیا در ماه می را به شدت کاهش داد.

به گفته تاجران، فاصله قیمتی نفت سبک عربستان و نفت سنگین آن در کمترین میزان تاکنون برابر با 10 سنت است که نشان دهنده تقاضای کم برای انواع نفت سبک است که بیشتر برای تولید بنزین و نفتا و محصولاتی استفاده می شود که به شدت در اثر اقدامات دولت ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خسارت دیده‌اند.

به گفته یکی از منابع آگاه، این تفاوت قیمتی کن ممکن است، برخی از پالایشگاه‌ها را تشویق کند تا نفت سبک بیشتری فرآوری کنند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول